W całej Polsce trwają od ponad tygodnia protesty przeciwko decyzji Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego. Szeroko informują o nich kanały informacyjne, które notują rekordowe wyniki. Zarówno we wtorek, jak i w środę TVN24 był drugą najchętniej oglądaną telewizją w Polsce – wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jeszcze w tygodniu 12-18 października udział TVN24 wyniósł 5,96 proc., TVP Info – 4,51 proc., a Polsat News – 2,49 proc.
Tydzień temu w czwartek, kiedy zapadło orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego w sprawie przepisów aborcyjnych i rozpoczęły się uliczne protesty, TVN24 miał 7,03 proc. udziału, a dzień później 7,74 proc.
TVN24 zyskuje widzów
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement – udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House – w okresie od 22 do 28 października najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce było TVN24. Średni dobowy udział stacji wyniósł 7,55 proc. wśród wszystkich widzów.
Stacja TVP Info w tym czasie miała 4,87 proc. udziału w 4+. Z kolei udział Polsat News wyniósł 2,80 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 udział TVN24 wyniósł 4,87 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat News (2,72 proc. udziału), który miał lepszy wynik niż TVP Info (2,45 proc.).
Stacje newsowe rywalizują z „wielką czwórką”
Z analizy danych dzień pod dniu wynika, że TVN24 wygrywa walkę o widza z poszczególnymi kanałami z tzw. „wielkiej czwórki”. Kanał 27 i 28 października z udziałami na poziomie odpowiednio 8,77 i 8,80 proc. proc. był wiceliderem całego rynku. W pozostałe dni TVN24 w dobowych rankingach zajmowało miejsca 3-5.
TVP Info w dobowych ujęciach miedzy 22 a 29 października zajmowało miejsce 6 (tuż za „wielką czwórką” i TVN24), a Polsat News – 9-10.
Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl TVN24 i Polsat News w ostatnich dniach notowały jedne z najwyższych dobowych udziałów w historii nadawania. Z kolei TVP Info notowało tylko nieznacznie wyższe SHR% niż zazwyczaj.
– Powtarza się sytuacja z marca – wzrost widowni telewizyjnej w ogóle a kanałów informacyjnych w szczególności. Tylko powody są tym razem dwa – oczywiście pandemia (zarówno w kwestii zapotrzebowania na informacje jak i wzrostu widowni telewizyjnej spowodowanego częściowym lockdownem) oraz niespokojna sytuacja w kraju związana z decyzją TK. I szczerze mówiąc nie wiem, który z tych dwóch dramatów wstrząsnął społeczeństwem bardziej, bo wirus, mimo wszystko, jest chyba bardziej przewidywalny – komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House.
Średni dobowy udział TVN24 we wrześniu br. wyniósł 4,97 proc. wśród wszystkich widzów i 2,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Stacja TVP Info w tym czasie miała 4,10 proc. udziału w 4+ i 1,81 proc. w 16-49. Z kolei udziału Polsat News wyniosły odpowiednio 1,94 proc. i 1,57 proc.