PAP uruchomił serwis dla dziennikarzy z treściami do darmowego wykorzystywania

Znika CentrumPrasowe.pap.pl

W czwartek, 15 października, wystartował nowy portal Polskiej Agencji Prasowej, skierowany do dziennikarzy i wydawców. Pod adresem Pap-Mediaroom.pl publikowane są materiały, które redakcje mogą wykorzystywać bezpłatnie. Serwis jest następcą portalu CentrumPrasowe.pap.pl.

Portal został zaprojektowany z myślą o potrzebach mediów, szukających inspiracji do tworzenia własnych treści, ale też tych, korzystających z gotowych materiałów multimedialnych. – Zależało nam na tym, aby dziennikarze czy blogerzy mogli znaleźć w jednym miejscu wszelkie informacje rozsyłane przez instytucje państwowe, organizacje i przedsiębiorstwa, jak również treści tworzone przez PAP w ramach projektów społecznych oraz komercyjnych – komentuje Ryszard Niżewski, dyrektor biura produktów i usług medialnych PAP.

Na portalu publikowane będą informacje prasowe organizacji i przedsiębiorstw, komunikaty instytucji państwowych i samorządowych oraz raporty spółek giełdowych i funduszy inwestycyjnych. Serwis prezentuje także materiały realizowane przez dziennikarzy Polskiej Agencji Prasowej wspólnie z partnerami, z zakresu nowych technologii, gospodarki i biznesu. Można również będzie znaleźć tam artykuły tworzone w ramach projektów finansowanych przez instytucje krajowe i międzynarodowe przez zespoły dziennikarskie z portali tematycznych PAP: Nauka w Polsce, Serwis Zdrowie i Serwis Samorządowy.

Portal PAP MediaRoom jest odświeżonym i wzbogaconym merytorycznie następcą serwisu CentrumPrasowe.pap.pl. Nazwa Centrum Prasowe PAP – jak informuje Agencja – wykorzystywana będzie wyłącznie jako branding usług konferencyjnych PAP, realizowanych w sali konferencyjnej w siedzibie PAP przy ul. Brackiej w Warszawie, jak i w formule online – ze zdalnym udziałem dziennikarzy i prelegentów.

We wrześniu br. Polska Agencja Prasowa uruchomiła też serwis PAP Regiony z myślą o mediach lokalnych, którego treści będzie udostępniać lokalnym i regionalnym redakcjom. W zamian ich wydawcom zaoferuje swoje depesze.

W ub.r. Polska Agencja Prasowa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 4 proc. do 52,56 mln zł oraz 3,65 mln zł straty netto (wobec 2,04 mln zł straty rok wcześniej). Zmalały przychody ze sprzedaży serwisów ogólnoinformacyjnych i ekonomicznych oraz Centrum Prasowego, a wzrosły z PAP Foto, obsługi medialnej i wynajmu. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 401 osób.