Pod koniec kwietnia br. Grzegorz Kania zapowiedział, że najpóźniej z końcem października zrezygnuje z funkcji członka zarządu Agory ds. finansowych. Uzasadnił, że chce podjąć nowe wyzwania zawodowe.
– Termin rezygnacji Pana Grzegorza Kani z pełnionej przez niego funkcji zostanie uzgodniony z uwzględnieniem jak najlepszego wsparcia tego procesu – zaznaczono w komunikacie Agory.
W poniedziałek firma poinformowała, że Grzegorz Kania złożył rezygnację ze skutkiem natychmiastowym.
Kania był członkiem zarządu Agory od listopada 2017 roku. Przedtem przez pięć lat był dyrektorem finansowym w Ringier Axel Springer Polska, a wcześniej pracował m.in. w PricewaterhouseCoopers, UPC Polska i Grupie Kapitałowej BLStream (obecnie Intive).
Jednocześnie poinformowano, że obowiązki dyrektora finansowego Agory przejmuje Anna Kryńska-Godlewska. Kryńska-Godlewska członkiem zarządu spółki jest od listopada 2017 roku, nadzoruje piony finansów i administracji, technologii, nowych przedsięwzięć, prawnego oraz audytu wewnętrznego.
Przedtem przez 20 lat była związana z Media Development Investment Fund, przez 9 lat pełniła tam funkcję członka zarządu i dyrektor inwestycyjnej odpowiedzialnej za inwestycje funduszu w sektorze mediów w Europie, Azji, Afryce oraz w Ameryce Południowej. W połowie 2016 roku Media Development Investment Fund kupił 5,35 mln akcji Agory stanowiących 11,22 proc. kapitału zakładowego spółki i dających 8,26 proc. głosów na jej walnym zgromadzeniu.
Wcześniej Anna Kryńska-Godlewska była związana m.in. z Fidea Management, firmą zarządzającą X NFI, CIECH oraz z Bankiem Handlowym w Warszawie.
Członkami zarządu Agory pozostają prezes Bartosz Hojka (w zarządzie jest od połowy 2013 roku, funkcję prezesa objął w marcu 2014 roku, nadzoruje segment radiowy, pion sprzedaży korporacyjnej oraz działy pracowniczy i komunikacji korporacyjnej), Agnieszka Sadowska (od marca 2017 roku, nadzoruje segmenty prasy, internetu i reklamy zewnętrznej) oraz Tomasz Jagiełło (od połowy 2013 roku, nadzoruje spółki Helios, Next Film Wydawnictwo Agora i działalność gastronomiczną).
W drugim kwartale br. przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Agora zmalały o 52 proc. do 129,5 mln zł, a przy obcięciu kosztów operacyjnych o 34,4 proc. strata netto pogłębiła się z 6,6 do 41,1 mln zł. W całym półroczu firma miała 88,2 mln zł straty.
W drugim kwartale br. w segmentach prasy i internetu Agory koszty zmalały mocniej od przychodów, dzięki czemu poprawiły się wyniki rentowności. Na epidemii najmocniej ucierpiały kina Helios i spółka reklamy zewnętrznej AMS. „Gazeta Wyborcza” na koniec czerwca miała 243 tys. subskrybentów cyfrowych, a TOK FM – 24,3 tys.