Koszty operacyjne netto wyniosły 182,9 mln zł (spadek o 34,4 proc.), a koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników – 52,8 mln zł (spadek o 38 proc.) – to efekt obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. (od 15 kwietnia do 15 października). Na koniec czerwca zatrudnienie etatowe w grupie wyniosło 2333 etaty.
– Na dzisiaj spółka nie ma żadnego planu zwolnień grupowych – mówił podczas konferencji prezes Bartosz Hojka. Wcześniej przed zwolnieniami jesienią ostrzegała „Solidarność” w Agorze.
Jak podkreśla Agora, wyniki w drugim kwartale „były pod bezprecedensowym wpływem wybuchu pandemii COVID-19”. Największe spadki dotknęły segmenty Film i Książka oraz Reklama Zewnętrzna. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych zmniejszyły się o prawie 48 proc.
Zgodnie z szacunkami Agory, wartość polskiego rynku reklamowego w drugim w kwartale wyniosła około 1,9 mld zł (spadek o 28,5 proc.). Spółka prognozuje, że w całym 2020 roku rynek spadnie o 8-12 proc. w porównaniu do 2019 roku.
Zgodnie z szacunkami Agory, wartość polskiego rynku reklamowego w drugim w kwartale wyniosła około 1,9 mld zł (spadek o 28,5 proc.). Spółka prognozuje, że w całym 2020 roku rynek spadnie o 8-12 proc. w porównaniu do 2019 roku.
Agora poinformowała w czwartek, że zawarła umowę o kredyt w rachunku bieżącym na 65 mln zł. Należąca do niej sieć kin Helios podpisała zaś umowy kredytowe na 40 mln zł. Agora podała w komunikacie giełdowym, że „będzie dysponować dostępnym kredytem w rachunku bieżącym do łącznej wysokości 100 mln zł”. Prócz umowy kredytowej na 65 mln zł (z terminem płatności do 22 września 2022 roku) podpisała bowiem z DNB Bank Polska aneks przedłużający do 28 września 2022 roku (zamiast 29 września br.) dostęp do 35 mln zł kredytu.