Redakcja ma liczyć ma docelowo sześć osób. Trzon tworzą byli dziennikarze, pracujący jeszcze do niedawna w mediach Polska Press Grupy, czyli w „Gazecie Pomorskiej” i „:Expressie Bydgoskim”. Szefem newsroomu jest Maciej Myga, który w „Gazecie Pomorskiej” pracował 19 lat, rozstał się z nią pod koniec maja br. Oprócz niego wiadomości przygotowują też m.in. też Maja Erdman i Janusz Milanowski. Swoją cotygodniową rubrykę towarzyską ma też Wojciech Romanowski, który przeniósł ją do portalu po tym, jak w lipcu br. redakcja „Expressu Bydgoskiego” rozwiązała z nim współpracę po 24 latach.
– Proponujemy odbiorcy nowoczesny portal, nad którym pracowali fachowcy: dziennikarze, graficy itd. Będziemy walczyli na bydgoskim rynku medialnym jakością tekstu, szybkością informacji i doskonałą fotografią – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Pawłowski, dyrektor generalny Mediastar. – Bardziej od walki z konkurencją interesuje nas odbiorca, internauta. Startujemy z doświadczonym zespołem, nienachalną reklamą, przejrzystą i sprawdzoną u źródła informacją – komentuje redaktor naczelny, Maciej Myga.
Jak się dowiadujemy, koszt przygotowania portalu zamknął się w kwocie 150 tys. Wydawca kalkuluje, że nakłady zwrócą się po roku .
Serwis będzie promowany w Bydgoszczy i okolicach na antenie radia Eska, w mediach społecznościowych i na billboardach. W promocji w mediach społecznościowych bierze udział prezes PZPN, bydgoszczanin Zbigniew Boniek.
Agencja Reklamowa Mediastar specjalizuje się w mediach społecznościowych, wydaje też lifestyle’owy miesięcznik „Flow” i bezpłatny miejski miesięcznik „NaszaBydgoszcz.pl”. W mieście ukazuje się już kilka innych portali o podobnym profilu., m.in. MetropoliaBydgoska.pl, Bydgoszcz24.pl, TygodnikBydgoski.pl – plus wersje internetowe lokalnych gazet z miejskimi serwisami: Bydgoszcz.wyborcza.pl, Pomorska.pl czy ExpressBydgoski.pl.