Pierwsze globalne wydanie „Vogue Hope” zostało ogłoszone przez Condé Nast w związku z współpracą w ramach globalnej kampanii Vogue Values z 2019 roku i wspólnej deklaracji w sprawie zasad i wartości, podpisanej przez wszystkich redaktorów naczelnych „Vogue’a”.
W ramach projektu wszyscy redaktorzy poszczególnych wydań przyczynili się do stworzenia portfolio – dostarczając zdjęcia, obrazy i reportaże i na tej podstawie powstało jedno, światowe wydanie. –
Wydanie „Vogue Hope” to pierwsza okazja, by redaktorzy naczelni wszystkich wydań pracowali ramię w ramię. Zaangażowaliśmy się wszyscy, z Anną Wintour i Edwardem Enninfulem na czele. W tych wyjątkowych czasach wymiana myśli i twórcza współpraca wewnątrz międzynarodowej społeczności Vogue dodała nam siły i inspiracji, a także pozwoliła w pełni wykorzystać potencjał i dziedzictwo globalnej marki – komentuje Filip Niedenthal, redaktor naczelny „Vogue Polska”.
Do globalnego wydania Niedenthal wybrał powyższe zdjęcie, które ukaże się na łamach wrześniowego numeru. Swoją decyzję uzasadnia: – Polska obecnie jest pogrążona w chaosie. Moja nadzieja dla naszego kraju – jak również naszej planety – tkwi w młodzieży, w cudownych młodych ludziach, których spotykam na co dzień i którzy pragną udowodnić, że wiedzą równie dobrze, jeśli nie lepiej od nas, co jest najlepsze. Jestem pod wrażeniem ich dojrzałości i optymizmu, a także cech, które dla nich są naturalne, a brakuje ich często starszym pokoleniom: otwartości, odpowiedzialności, empatii. Vogue Polska wybrał tę właśnie grupę studentów ze względu na ich zróżnicowane pochodzenie i wspólną pasję – uczynienie świata lepszym miejscem. Wierzę, że dzięki nim tak właśnie się stanie – stwierdza.
Na zdjęciu znaleźli się: Paulina Walkiewicz, Marysia Jagodzińska, Maks Świrski, Aleksandra Pawelczyk, Maciej Bisiorek, Jagna Chrulska, w rzędzie poniżej od lewej Alija Magomadowa, Marta Lipska, Tetiana Oprysko i Knadżu Skopiec z Zespołu Szkół Bednarska. Wykonał je Marcin Kempski.
Wydanie o problemach współczesnego świata
Wydanie specjalne ma zwrócić uwagę na problemy z którymi zmaga się świat w 2020 roku, jak globalna pandemia, skutki kryzysu klimatycznego czy protesty w ramach ruchu Black Lives Matter, potępiając brutalność policji i systemowy rasizm.
Wrześniowy numer zawiera też treści lokalne, które mają pokazać młode wschodzące talenty, mające pozytywny wpływ na przyszłość branży modowej, historie wielu projektantów, aktywistów i pisarzy. –
Obecnie świat stoi w obliczu poważnych zmian i z tego właśnie powodu zdecydowaliśmy się stworzyć jedno światowe wydanie Vogue’a, aby przemówić wspólnym głosem i zjednoczyć miliony czytelników na całym świecie, opowiadając im prawdziwe historie za pomocą zdjęć i obrazów – komentuje Jamie Jouning, dyrektor ds. klientów w Condé Nast.
„Vogue Hope” stanowi portfolio reportaży i tekstów zawierające oryginalne zdjęcia wybrane przez redaktorów naczelnych, opublikowane jako 26 edycji w 19 językach. Dodatkowo to także treści multimedialnej, które znajdą się nie tylko w wydaniach papierowych, ale też na stronach internetowych i w mediach społecznościowych marki.
Wydania „Vogue Hope” będzie można kupić od sierpnia do połowy września. Od 7 sierpnia dostępne jest wydanie brytyjskie, polskie trafi do sprzedaży 3 września, a pierwsze materiały związane z Vogue Hope pojawią się od 3 sierpnia na Vogue.pl. W Polsce wydawcą tytułu jest spółka Visteria.