W serwisie będą publikowane wspomnienia o zmarłych znanych osobach ze świata kultury, sportu, nauki. Mają tam się też pojawiać teksty poradnikowe, które odpowiedzą na pytania, jak radzić sobie po odejściu bliskiej osoby, kto może dostać rentę po zmarłym, czy jak przewieźć ciało zmarłego z zagranicy. Treści do nowego serwisu będzie przygotowywać zespół „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl.
„To trudne, ale bardzo istotne i poszukiwane przez czytelników tematy, dlatego postanowiliśmy zebrać je w jednym miejscu, tworząc swoiste kompendium” – mówi Joanna Kozieł, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w „Gazecie Wyborczej”.
W komunikacie prasowym czytamy, że w serwisie Odeszli.pl będą wyświetlane „nieliczne, subtelne reklamy”.
Projekt przygotował dział rozwoju produktu „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl, a za strategię produktową, koncepcję UX oraz projekt graficzny wraz z brandingiem serwisu odpowiadała Agencja Artegence. Serwis jest dostępny w sieci w wersji tradycyjnej i mobilnej.