Gazeta.pl, podobnie jak inne redakcje Agory (w tym „Gazeta Wyborcza”), z powodu pandemii koronawirusa wprowadziła w większym stopniu pracę zdalną, w tym dla dziennikarzy. Jak wynika z naszych ustaleń, firma chce już na stałe zwiększyć udział zdalnego trybu pracy, m.in. w newsroomie portalu w warszawskim biurowcu spółki. Opowiedziała się za tym większość pracowników wszystkich redakcji, a także działów marketingu i IT, odpowiadając na pytania specjalnej ankiety.
Dziennikarze Gazeta.pl, z którymi rozmawialiśmy, nie są jednak zbyt chętni do pracy na stałe w domu. – Sporo osób nie zrozumiało, że ankieta dotyczyła docelowego modelu pracy po pandemii, zresztą część pytań nawiązywała do tego, na przykład: „czy boisz się zakażenia koronawirusem w biurze?”. Tymczasem ona dotyczyła tego, że już w ogóle do biura nie wrócimy. Pojawiły się pytania z tezą w stylu: „co konkretnie wnosi twoja obecność w biurze?”. Sugerują nam w ankietach, że praca zdalna to jedyna dobra opcja, a wcześniej byliśmy mniej efektywni – podkreśla jeden z pracowników newsroomu.
Inny zaznacza, że na razie nie wiadomo, jak duży będzie udział pracy zdalnej i jak ostatecznie będzie wyglądał newsroom. – Na pewno w jakimś procencie będziemy pracować zdalnie – dodaje jednak.
Z naszych informacji wynika, że decyzje w tej sprawie mają zostać ogłoszone w sierpniu. Osobom, które będą musiały pracować w redakcji, będą udostępnione miejsca w biurowcu. – Ale nie będzie już takiego newsroomu jak kiedyś – mówi jeden z pracowników.
O planowane zmiany zapytaliśmy biuro prasowe Agory. Do zamknięcia tego wydania „Presserwisu” nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Jak niedawno pisaliśmy, od września redakcja „Gazety Wyborczej” będzie miała o 40 proc. zmniejszoną powierzchnię biurową w budynku w Warszawie. Agora chce na stałe ograniczyć liczbę dziennikarzy pracujących na co dzień w warszawskiej redakcji. Nie będą mieli własnych biurek, wprowadzony będzie system tzw. hot desks: pracownicy będą zajmowali wolne w danym dniu miejsca. Spółka oficjalnie nie potwierdziła tych zmian.
W czerwcu portal Gazeta.pl odwiedziło 6,82 mln użytkowników (wzrost o 12,54 proc. w porównaniu z czerwcem 2019 roku) (badanie Gemius/PBI).