Tomasz Lis przeprasza w „Newsweeku” Krystynę Pawłowicz za tekst „Bulterierka prezesa”

Tomasz Lis i Krystyna Pawłowicz

W nowym wydaniu „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) redaktor naczelny Tomasz Lis przeprasza byłą posłankę PiS Krystynę Pawłowicz za naruszenie jej dóbr osobistych w tekście „Bulterierka prezesa” zamieszczonym w tygodniu cztery lata temu. To realizacja prawomocnego wyroku sądowego ze stycznia ub.r.

Oświadczenie Tomasz Lisa ukazało się w nowym wydaniu „Newsweeka” na 14. stronie. Szef tygodnika przeprasza w nim za naruszenie „dobrego imienia, czci i godności” Krystyny Pawłowicz. Zaznacza, że w tekście z kwietnia 2016 roku „zawarto bezpodstawne i niezgodne z prawdą twierdzenia dotyczące Pani Krystyny Pawłowicz”, a publikacja z 2016 roku zawierała „nieprawdziwe informacje dotyczące życia prywatnego i rodzinnego powódki” oraz ukazuje jej postać „w sposób niezgodny z prawdą”.

Oświadczenie Tomasza Lisa

Chodzi o artykuł z 18 kwietnia 2016 roku, autorstwa Renaty Kim i Eweliny Lis pt. „Bulterierka Prezesa”. Dziennikarki opisały wówczas prywatne relacje ówczesnej posłanki w młodości oraz określiły ją mianem „psa gończego Kaczyńskiego”. Pawłowicz uznała, ze naruszyło to jej dobra osobiste i złożyła pozew. W czerwcu 2017 roku wygrała proces. W wydanym zaocznie wyroku sąd nakazał Tomaszowi Lisowi publikację w „Newsweeku” przeprosin dla Pawłowicz, zapłacenie ówczesnej posłance 40 tys. zł zadośćuczynienia, a także pokrycie 6,9 tys. zł kosztów procesu. Lis najpierw nie złożył apelacji, a następnie (po przekazaniu przez pracodawcę ok. 50 tys. zł komornikowi z tytułu przegranego procesu) odwołał się, informując sąd, że nie wiedział o sprawie, ponieważ zawiadomienia były wysyłane na zły adres.

Ostatecznie w styczniu ub.r. Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił zażalenie Tomasza Lisa w sprawie przywrócenia terminu do wniesienia sprzeciwu od wyroku i tym samym szef „Newsweeka” został zobowiązany do zamieszczenia przeprosin. O uprawomocnieniu się wyroku Krystyna Pawłowicz poinformowała na Twitterze.

Z danych ZKDP wynika, że w maju br. średnia sprzedaż tygodnika „Newsweek Polska” zwiększyła się o 4,48 proc. w stosunku do maja 2019 roku, do 76 559 egz.