Orlen tłumaczy nagłe wycofanie reklamy z „Rzeczpospolitej”

PKN Orlen odniósł się w oświadczeniu do publikacji „Presserwisu” o wycofaniu reklamy z „Rzeczpospolitej” i zaznaczył, że o braku współpracy z „kilkoma dziennikami ogólnopolskimi i regionalnymi” zdecydowały wyłącznie „względy techniczne”.

Jak ustalił „Presserwis”, ze szpigla środowego wydania „Rzeczpospolitej” wycofano planowaną dużą reklamę Orlenu – zakrywającą okładkę i ostatnią stronę gazety. Stało się to krótko po tym, jak „Wiadomości” TVP uderzyły w poniedziałek w państwowe spółki i KPRM za wspieranie reklamami mediów nieprzychylnych rządowi.

– Oglądałem poniedziałkowe wydanie „Wiadomości”. Interpretację zostawiam ludziom inteligentnym – mówi jedynie Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rz”https://t.co/2ns7GsVsQ9

— Magazyn Press (@PressRedakcja) July 15, 2020

Biuro prasowe Orlenu nie odpowiedziało na nasze pytania w tej sprawie. W środę, kilka godzin po publikacji, koncern napisał w oświadczeniu, że planował nawiązanie „merytoryczno-wizerunkowej współpracy z kilkoma dziennikami ogólnopolskimi i regionalnymi w celu właściwego wytłumaczenia kontynuowanych i inicjowanych projektów”. We wtorek na konferencji prasowej z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego prezes Daniel Obajtek informował, że Komisja Europejska zgodziła się na przejęcie przez koncern Lotosu. Zapowiedział też przejęcie Grupy PGNiG.

Jak zaznaczył koncern, o braku reklam „zadecydowały względy techniczne, związane z ograniczonym czasem na przekazanie materiałów biznesowych niezbędnych do publikacji artykułów”. „W przypadku jakiegokolwiek przesunięcia w czasie publikacji raportu bieżącego spółki nie bylibyśmy w stanie dotrzymać terminu dostarczenia materiałów” – dodał Orlen. W oświadczeniu podkreślono, że „decyzja o braku współpracy z kilkoma wydawnictwami była obiektywna i wynikała wyłącznie ze względów technicznych”. W oświadczeniu nie padła nazwa „Rzeczpospolita”.

O to, czy rzeczywiście o wycofaniu reklamy zadecydowały „względy techniczne”, spytaliśmy redaktora naczelnego „Rz” Bogusława Chrabotę. – Ja się tym nie zajmuję. Do mnie należą merytoryczne kwestie – mówi Chrabota i odsyła do działu marketingu spółki. – Nie będziemy tego komentować – ucina jednak Cezary Piernikowski, dyrektor marketingu Gremi Media SA.

Spytaliśmy Orlen, z jakimi „kilkoma wydawnictwami” planował współpracę. Do zamknięcia tego wydania „Presserwisu” nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

W środę całostronicowa reklama Orlenu ukazała się w „Naszym Dzienniku”.