Dziennikarz Maciej Orłoś, który od półtora roku prowadzi własny kanał na YouTube uruchomił kolejny format „W telegraficznym skrócie”, w którym omawia newsy z polityki krajowej w żartobliwy sposób. By go realizować, uruchomił zbiórkę w serwisie Patronite.pl, kwota 6 tys. zł ma pozwolić na produkcję dwóch odcinków w tygodniu.
Maciej Orłoś uruchomił swój profil w serwisie Patronite, będzie zbierał na nim pieniądze na produkcję kolejnych odcinków „niezależnego, subiektywnego programu informacyjnego”. Pierwsze wydania „W Telegraficznym Skrócie” pojawiły się na jego kanale ponad miesiąc temu.
Jak informuje, wsparcie widzów ma pomóc mu w wydawaniu programu co najmniej dwa razy w tygodniu oraz opłacenie realizacji i montażu odcinków. Rozpoczęcie zbiórki dziennikarz ogłosił w opublikowanym na swoim kanale odcinku podsumowującym wybory prezydenckie.
W filmiku Orłoś podkreśla, że praca nad internetowym formatem wymaga od niego własnej produkcji, researchu i czasu. – Zależy mi, by jakoś programu „W telegraficznym skrócie” była coraz lepsza, dlatego od dzisiaj rusza zbiórka w Patronite.pl, gdzie możecie stać się patronami i współproducentami programu, umożliwiając produkcję dwa razy w tygodniu, a może i częściej. Wasza pomoc pozwoli mi nie tylko na częstszą publikację dłuższych odcinków, ale też ciągłe doskonalenie tego programu – deklaruje.
Dodaje, że będzie to „najlepszy, subiektywny przegląd newsów w kraju”. Orłoś przekazał nam, że „W Telegraficznym Skrócie” jest „niewątpliwie nawiązaniem do formuły programu, który prowadził przez 25 lat, czyli krótko, zwięźle i z przymrużeniem oka.”
Dziennikarz po jednym dniu zbiórki uzyskał kwotę ponad 1250 złotych, do tej pory wsparcie zadeklarowało 65 patronów. Na razie próg kampanii ustalono na 6 tys. złotych miesięcznie, co ma pozwolić na wydawanie programu dwa razy w tygodniu, opłacenie montażysty, przyspieszenie procesu produkcji i poprawę jakości wideo oraz dźwięku.
Z telewizji do internetu
Maciej Orłoś od 1991 roku do sierpnia 2016 roku był jednym z gospodarzy „Teleexpressu” w TVP1, prowadził też inne programy, m.in. „Oko w oko”, „A to Polska właśnie”, „Trochę kultury”, „Zabawy językiem polskim” i „300 procent normy”, a także festiwale w Sopocie i Opolu oraz gale współorganizowane przez publicznego nadawcę.
Po tym jak odszedł z TVP, przeszedł do Telewizji WP. W kwietniu 2018 roku rozstał się ze stacją, był z nią związany od jej startu w grudniu 2016 roku. Początkowo prowadził programy informacyjne „#dziejesię” o 16:50 i „Infoteka”. Oba zniknęły z ramówki, kiedy kanał ograniczył własną produkcję i zwolnił większość zespołu redakcyjnego. Orłoś zaczął wtedy prowadzić w Telewizji WP autorski talk-show „Orłoś kontra”.
Kanał dziennikarza na YouTube ma prawie 43 tys. subskrypcji, udziela się też na Facebooku i Instagramie. Prowadzi także audycję w internetowej rozgłośni RadioSpacja.pl.
Pod koniec kwietnia Maciej Orłoś wspólnie z synami Antkiem i Kubą uruchomili format „Orły w internetach”, gdzie komentują wideo i programy z internetu, a synowie tłumaczą mu sens pojawiających się nowości.