Cyfrowy Polsat, właściciel Telewizji Polsat, poinformował o tym w czwartek w raporcie bieżącym. Spółka przekazała, że zamknięcie transakcji oczekiwane jest jeszcze w lipcu.
Grupa Interia w 2019 roku uzyskała 112 mln zł przychodów, a jej skorygowana EBITDA wyniosła 28,1 mln zł. Polsat, który za Interię zapłaci 422 mln zł, podwoić wynik EBITDA Interii w okresie średnioterminowym.
Prezes Polsatu Stanisław Janowski w maju podczas prezentacji wyników finansowych Cyfrowego Polsatu wskazał, że Interia dla nadawcy będzie dodatkowym kanałem monetyzacji kontentu. Jak mówił, Interia pozwoli również na optymalizację kosztowną poprzez insourcing kampanii marketingowych online Plusa, Cyfrowego Polsatu, Ipli, Netii czy kanałów Polsatu. Nadawca liczy też, że Polsat Media zapewni wyższą efektywność sprzedaży powierzchni reklamowej Interii.
Serwisy Grupy Interia w maju odwiedziło łącznie 19 mln internautów, a dziennie miały 4,2 mln użytkowników (badanie Gemius/PBI).