Biedronka testuje sprzedaż wybranych gazet lokalnych

Sieć dyskontów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) uruchamia pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych w wybranych sklepach. Pierwsze wydania dostępne są od 16 czerwca. W ramach pilotażu w sklepach sieci Biedronka pojawią się: „Tygodnik Podhalański”, „Tygodnik Siedlecki”, „Tygodnik Zamojski” oraz „Nowiny Raciborskie”.

W ramach pilotażu blisko 160 sklepów sieci Biedronka w 75 miejscowościach w Polsce będzie sprzedawać jeden z 4 tygodników lokalnych. Tytuły zostały wybrane do testu po konsultacji ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych, które zrzesza największe lokalne wydawnictwa prasowe w Polsce.

– Cieszę się, że udało nam się spotkać i porozumieć z Biedronką, która była otwarta na rozmowy w sprawie dostępności gazet lokalnych. To ważny krok ze strony tej sieci handlowej. Nasi czytelnicy na pewno to zauważą i będą szukać w jej sklepach swoich ulubionych tytułów lokalnych – mówi Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka dodaje: – Chcemy sprawdzić, czy oferta prasy lokalnej jest dla naszych klientów atrakcyjna – a nie ma do tego lepszej metody niż test sprzedaży. Teraz wszystko znajduje się w rękach klientów, czytelników – mówi. Jak dodaje, sieć przewiduje kilkanaście tygodni pilotażu, aby mieć materiał z dłuższego czasu do analiz.

Sklepy wybrane do pilotażu to placówki znajdujące się na obszarze regularnej dystrybucji wprowadzanych do sprzedaży tygodników lokalnych.

„Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze) będzie można kupić m.in. w Krakowie, Zakopanem, Nowym Targu i Nowym Sączu. „Tygodnik Siedlecki” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka”) – m.in. w Siedlcach, Węgrowie, Mińsku Mazowieckim, Garwolinie i Sulejówku. „Tygodnik Zamojski” (Wydawnictwo Zamojskie) dostępny będzie w Zamościu, Zwierzyńcu, Szczebrzeszynie i Krasnobrodzie. „Nowiny Raciborskie” (Nowiny) będą sprzedawane w Raciborzu i Kuźni Raciborskiej.

Z wymienionych tytułów tylko „Tygodnik Zamojski” jest zgłoszony w ZKDP. W 2019 roku jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 17 tys. egz. „Tygodnik Podhalański” na początku roku wycofał się z ZKDP, ostatnie dostępne dane są z listopada 2019 roku, wtedy jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 8765 egz. Prasa w Biedronce od 2017 roku Przypomnijmy, że wybrane tytuły prasowe dostępne są w sieci sklepów Biedronka od 2017 roku. Wtedy po raz pierwszy sieć dyskontów wprowadziła do sprzedaży kilka tytułów z oferty Wydawnictwa Bauer. Oprócz nich można też kupić czasopisma wydawane przez Edipresse Polska, Ringier Axel Springer Polska.

Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 3010 sklepów.