Adam Rapoport, redaktor naczelny magazynu kulinarnego „Bon Appétit” zrezygnował ze stanowiska po tym, jak pojawiły się pod jego adresem zarzuty o dyskryminowanie pracowników na tle rasowym. Rapoport przed laty opublikował też w sieci zdjęcie z przyciemnioną twarzą, co jest uważane w USA za obraźliwe wobec czarnoskórych osób.
Należący do koncernu Conde Nast wpływowy magazyn kulinarny „Bon Appétit” jest wydawany od 1956 r. W 2010 r. redaktorem naczelnym tytułu został Adam Rapoport, który wcześniej był jednym z wydawców w magazynie „GQ”.
Dymisja za rasizm
Rapoport na stanowisku naczelnego „Bon Appétit” był ceniony w branży jako dobry fachowiec. Jednym z jego największych osiągnięć była udana cyfrowa transformacja magazynu, m.in. dzięki rozwojowi dedykowanego tytułowi kanału na platformie YouTube.
Teraz jednak Conde Nast, wydawca „Bon Appétit” poinformował, że Rapoport po 10 latach odchodzi z funkcji naczelnego. Powodem decyzji są oskarżenia o zachowania rasistowskie ze strony menedżera.
Według informacji publikowanych w mediach społecznościowych przez dziennikarzy kulinarnych oraz byłych pracowników „Bon Appétit” Rapoport od wielu lat dyskryminował czarnoskórych członków zespołu redakcyjnego. Miało się to wyrażać m.in. w złośliwych uwagach wyrażanych przez Rapoporta oraz niższym wynagradzaniu pracowników innej rasy niż biała.
„Brązowa twarz” na Twitterze
Oprócz zarzutów o rasową dyskryminację w funkcjonowaniu redakcji „Bon Appétit” Rapoport został też oskarżony o inne formy zachowań rasistowskich.
Na Twitterze przypomniano pochodzące z 2003 r. zdjęcie zamieszczone na Instagramie w 2013 r., na którym Rapoport występuje z przyciemnioną sztucznie twarzą. Takie działania określane jako „brown face” są uważane w USA za przejaw lekceważenia i kpiny z kwestii różnic rasowych. Były naczelny „Bon Appétit” wyjaśnił w sieci, że fotografia stanowiła jedynie ilustrację niezbyt udanego przebrania na Halloween.