Na antenę radiowej Trójki wróciła w poniedziałek audycja „Salon polityczny Trójki”, we wtorek Łukasz Błąd z „Urywkami z kalendarza”, a w środę na antenie usłyszeć mamy powracającego Filipa Jaślara w tym samym programie. Jak się dowiedział portal Wirtualnemedia.pl, Kuba Strzyczkowski finalizuje rozmowy z Anią Rusowicz, która też ma prowadzić swoją audycję. – Wkrótce powrotów będzie jeszcze więcej – zapowiada Strzyczkowski.
Do Trójki wrócili już m.in. Mariusz Owczarek (został szefem redakcji muzycznej), Sylwia Hejj (szefuje publicystyce) i Ernest Zozuń (kieruje redakcją aktualności). Jest też z powrotem Piotr Metz (we wtorek zaczął nowy muzyczny cykl o Adele), a także Piotr Baron, który poprowadził w piątek muzyczną audycję zamiast Listy Przebojów Trójki. Można też ponownie słuchać audycji Katarzyny Stoparczyk.
Marcin Łukawski, Tomasz Rożek i wydawcy porannej audycji „Zapraszamy do Trójki” powrócili na antenę już pod koniec maja. W poniedziałek wrócił program Beaty Michniewicz „Salon polityczny Trójki”. Dziennikarka zakończyła zaplanowany wcześniej urlop.
We wtorek słuchacze mogli znów usłyszeć poranne „Urywki z kalendarza” prowadzone przez Łukasza Błąda. Wrócił on do Trójki po niemal trzech tygodniach. – Z niepewnością i nadzieją wtorkowe Urywki z Kalendarza wracają na antenę. Nie wiadomo ile te moje 3 min w Trójce potrwają. Bardzo szanuję Ludzi, którzy przekonują, że trzeba, że warto; przez 12 lat zapewniali mi swobodę twórczą. Będę robił swoje najlepiej jak potrafię – informuje Błąd.
– Tych powrotów będzie coraz więcej i więcej. Jutro rozmawiam z kilkoma osobami, mogę już powiedzieć, że finalizuję rozmowy z Anią Rusowicz. Zadzwoniła do mnie, rozmawiamy o jej koncercie w Trójce, który byłby nadawany także w streamingu, ale też o własnej audycji Ani. Na razie nic więcej nie zdradzę. Jestem dość uparty, ale i myślę pozytywie, mam wrażenie, że to myślenie udziela się załodze – mówi nam Kuba Strzyczkowski.
Od 25 maja dyrektorem i redaktorem naczelnym radiowej Trójki jest Kuba Strzyczkowski.
Z badania Radio Track Kantar Polska wynika, że od lutego do kwietnia br. udział Trójki w rynku słuchalności wyniósł 4,7 proc.
W ub.r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.).