UOKiK ponad trzy lata temu wszczął postępowanie wyjaśniające, po zawiadomieniu otrzymanym z Telewizji Polskiej. Celem działań prowadzonych przez Urząd było wstępne ustalenie, czy zasady badań Nielsena „mogą stanowić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów”.
– Postępowanie wyjaśniające w sprawie zasad prowadzenia pomiaru widowni telewizyjnej zostało zakończone – informuje Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK. – Zgromadzony materiał nie dał podstaw do stwierdzenia, że mogło dojść do naruszenia ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów – stwierdza.
Nielsen Audience Measurement jest obecnie na polskim rynku jedyną firmą prowadzącą badania telemetryczne. Jej klientami są wszystkie telewizje, agencje reklamowe i mediowe oraz reklamodawcy. Jacek Kurski, odkąd w styczniu 2016 roku został prezesem TVP, krytykował panel badawczy Nielsena.
Obecnie panel Nielsena liczy 2 tys. gospodarstw domowych. Jak informowaliśmy, w czerwcu powiększyć się ma do 2,5 tys.