Magazyn „Press” i Allegro zapraszają na szkolenie online dla dziennikarzy zajmujących się ekonomią, finansami i gospodarką – zarówno z mediów ogólnopolskich, jak też regionalnych i lokalnych. Prowadzący, cenieni dziennikarze i eksperci, przekażą uczestnikom pakiet informacji niezbędnych do zrozumienia tego, co stało się z gospodarką z powodu pandemii koronawirusa.
Wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego i związane z tym liczne ograniczenia zburzyły dotychczasowy krajobraz gospodarczy. W czasach zarazy chorują nie tylko ludzie, ale też ich budżety domowe. Na skraju upadłości stanęły firmy, pieniędzy zaczyna brakować samorządom. Pojawia się coraz więcej pytań o stan naszej gospodarki. Dobry dziennikarz potrafi nie tylko zadawać pytania, ale musi też wiedzieć, gdzie szukać na nie odpowiedzi.
Dlatego „Press” z Allegro kolejne szkolenie „Know-how: dziennikarstwo ekonomiczne” organizuje pod hasłem „Gospodarka w czasach zarazy”. Tym razem odbędzie się ono w formie webinarium. Zaplanowaliśmy je na 9 czerwca. Podczas szkolenia swoją wiedzą z uczestnikami podzielą się m.in. laureaci i nominowani do nagród Grand Press.
Krajobraz gospodarczy po wybuchu pandemii przedstawi założyciel i główny analityk serwisu SpotData Ignacy Morawski. Przez wiele lat pracował w sektorze bankowym jako główny ekonomista. Obecnie kieruje zespołem przygotowującym analizy gospodarcze, raporty makroekonomiczne, monitoring branż, mapę ryzyka. Wymyślony przez niego serwis SpotData (od 2017 roku należy do Bonnier Business Polska) był nominowany do Grand Press Digital 2019.
Ile naprawdę warta jest tarcza antykryzysowa – jak zmierzyć wielkość i skuteczność działań rządu ratujących gospodarkę, ile państwo pieniędzy dodrukowało, ile pożyczyło i co dalej z dyscypliną fiskalną – tym wszystkim zajmie się Marek Chądzyński z „Dziennika Gazety Prawnej”, nominowany do Grand Press Economy 2018. Od 20 lat jest dziennikarzem ekonomicznym. To specjalista od kontrolowania finansów publicznych i analizy parametrów gospodarczych. Rozprawia się z mitami ekonomicznymi, analizuje spory gospodarcze, weryfikuje teorie wygłaszane przez polityków.
Prelegentka z bogatym doświadczeniem zdobytym w firmach z sektora FMCG, obecnie commercial category management director w Allegro, Dagmara Brzezińska przedstawi temat: „Handel w sieci ratował sklepy podczas blokady”. Pokaże, jak zamknięcie gospodarki przyspieszyło rozwój e-commerce w Polsce. Brzezińska zarządzała projektami menedżerskimi i rozwojowymi dla takich marek, jak: Coty, Miss Sporty, L’Oréal, Unilever, Notino, iperfumy.pl.
Gdzie rząd szuka obecnie pieniędzy, wskaże Piotr Mazurkiewicz, od kilkunastu lat dziennikarz i publicysta działu ekonomicznego „Rzeczpospolitej”, który analizuje przemiany stylu życia i zachowań konsumentów, odsłania absurdy podatkowe, łowi gospodarcze ciekawostki, ale pokazuje też globalne trendy. Był nominowany do Grand Press Economy 2019. Podczas szkolenia zajmie się wpływami z nowych podatków (od cukru, tzw. małpek i e-papierosów) i zapowiedziami kolejnych danin (podatku cyfrowego, od śladu węglowego i wielkich korporacji).
O oszczędnościach Polaków w dobie lokat bankowych oprocentowanych na zero procent (co się z nimi teraz dzieje i co się może stać) opowie Maciej Samcik, redaktor naczelny serwisu Subiektywnie o Finansach. Ponad 20 lat temu został dziennikarzem ekonomicznym (pisał do „Gazety Wyborczej”), a od 11 lat jest blogerem. Laureat Grand Press Economy 2014. Jego wystąpienie podczas ubiegłorocznych warsztatów „Know-how: dziennikarstwo ekonomiczne” zostało niezwykle wysoko ocenione przez uczestników.
Szczegółowe informacje o webinarium i formularz zgłoszeniowy zamieszczamy na stronie poświęconej wydarzeniu – https://knowhow.press. Liczba miejsc jest ograniczona.