Paweł Wołosik, dotychczasowy zastępca redaktora naczelnego „Przeglądu Sportowego” od czerwca pokieruje tytułem. Jego zastępcą będzie Kamil Wolnicki, dziennikarz gazety.Wołosik będzie odpowiedzialny za wydanie drukowane, wydawnictwa książkowe i specjalne oraz treści sportowe w dzienniku „Fakt”. Obejmie też nową funkcję zastępcy redaktora naczelnego serwisów sportowych online. Paweł Wołosik w rozmowie z „Presserwisem” nie chciał komentować informacji o zmianach.
Poprzedni redaktor naczelny „PS” Przemysław Rudzki odszedł z redakcji na początku września 2019 roku. Jego następcą miał być od wiosny 2020 roku Michał Kołodziejczyk, ale przed kilkoma miesiącami zrezygnował i wydawca szukał nowego naczelnego. W tym czasie p.o. naczelnym był Wołosik.
Problem z punktami sprzedaży
Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że „PS” nie będzie zmieniał cyklu wydawniczego. Nasz rozmówca z redakcji mówi, że głównym problemem „PS” w czasie pandemii jest zamknięcie części punktów sprzedaży, a nie odwołanie wydarzeń sportowych. – Pokazaliśmy, że w czasie zawieszenia funkcjonujemy nie najgorzej. Sport powoli się odmraża, Bundesliga wystartowała, więc sprzedaż też powinna ruszyć – zaznacza.
Wiesław Podkański, honorowy prezes RAS Polska i były prezes Izby Wydawców Prasy, podkreśla, że trudne czasy epidemii „PS” ma już za sobą, zwłaszcza że wracają wydarzenia sportowe, na razie bez udziału publiczności. – Tym większa rola dziennikarzy sportowych, którzy powinni je relacjonować – mówi.
Jak dodaje, „PS” ma jednak wiele do zrobienia, jeśli chodzi o rozwój w sieci. – Jest w trudnej sytuacji, jeśli chodzi o liczbę odsłon, ale to absolutny lider, jeśli chodzi o czas przebywania użytkownika na stronie, to średnio pół godziny. Nie sądzę, żeby „Przeglądowi Sportowemu” groziło zniknięcie z rynku, ciągle funkcjonują czytelnicy kupujący go od zawsze. Ale warto przyzwyczajać nową grupę czytelników, że strony internetowe „PS” są dobrym źródłem informacji – dodaje Podkański.
Jego zdaniem również nie ma na razie mowy o zmianie cyklu wydawniczego tytułu, choć były już próby stworzenia dodatkowego, magazynowego wydania „PS”. – To przyzwyczajenie. Czytelnik codziennie kupuję nową gazetę, przestawienie tego to ryzyko. Nawet zmiana layoutu czy logo mogą być ryzykowne – mówi.
Czytelnicy przechodzą do online
– To najlepszy tego typu tytuł z gigantyczną historią i wiernymi czytelnikami. To, co robili do tej pory, robili dobrze – uważa Maciej Niepsuj, buying director w agencji mediowej MullenLowe MediaHub. Zaznacza, że spadki sprzedaży wydań drukowanych to naturalna kolej rzeczy. – Czytelnicy przechodzą do online. Pewnych tendencji nie da się zatrzymać. Wierzę w „Przegląd Sportowy”, w jego jakość dziennikarską. W jakimś kształcie on się cały czas będzie sprzedawał. Być może kierunkiem jest online – dodaje.
Paweł Wołosik z RAS Polska związany jest od 2005 roku, początkowo jako dziennikarz „Faktu”, od 2008 roku jako redaktor „PS”. Wcześniej pracował w „Gazecie Współczesnej” i „Kurierze Porannym”.
Transfer z serwisu WP SportoweFakty
RAS Polska w poniedziałek ogłosił także inne zmiany. Jacek Stańczyk obejmie stanowisko redaktora naczelnego serwisów sportowych online. Będzie odpowiadał za serwisy Onet Sport i Przegladsportowy.pl oraz integrację newsroomu sportowego RAS Polska. Ostatnio był redaktorem prowadzącym WP SportoweFakty (Grupa Wirtualna Polska). Do WP przeszedł w 2008 roku, był tam także szefem serwisu poświęconego polskiej ekstraklasie. Wcześniej pracował w serwisie Trojmiasto.pl.
Stańczyk na stanowisku zastąpi Łukasza Widulińskiego, który obejmie nowo utworzoną funkcję head of sport RAS Polska. Jego zadaniami będą maksymalizacja przychodów w segmencie sportowym, kierowanie strategicznymi partnerstwami obszaru, współpraca B2B, eventy i projekty specjalne oraz przychody segmentu e-sport. W tym ostatnim obszarze zastąpi odchodzącego z firmy Pawła Kowalczyka.
Z końcem maja firmę z powodów osobistych opuszcza dyrektor zarządzający segmentem sportowym RAS Polska Dariusz Zieliński. Jego obowiązki w części online przejmie dyrektorka zarządzająca segmentu Onet Marta Badurek-Pietniczka.
Jak wynika z danych ZKDP, w marcu średnia sprzedaż ogółem „PS” wyniosła 14 110 egz. (spadek o 35,18 proc. względem marca 2019 roku). W całym 2019 roku średnia sprzedaż ogółem dziennika wyniosła 20 875 egz. (spadek o 12,41 proc. w stosunku do 2018 roku).