Zarówno w przypadku Dominiki Maciejasz jak i Katarzyny Jaklewicz jest to powrót do Agory. Maciejasz z „Gazetą Wyborczą” była już związana od 2008 r. – pracowała w krakowskim oddziale i współpracowała z działem gospodarczym. W 2017 roku wyjechała na Wschód – jej korespondencje z Chin, Filipin i Australii ukazywały się na łamach „Wyborczej”, Onetu i „Tygodnika Powszechnego”.
Z kolei Katarzyna Jaklewicz od 2008 r. kierowała stołeczną redakcją internetową, była też wiceszefową newsroomu Wyborcza.pl, dyrektorem ds. rozwoju cyfrowego, a do lipca 2018 r. – dyrektorem programowym European VR Congress. Przez ostatnie lata prowadziła własną działalność, tworząc markę „Dziewczyny, które kochają kitesurfing”.
– Z jednej strony technologie są mi bardzo bliskie, bo tym przez kilka ostatnich lat zajmowałam się w Agorze prowadząc dział Cyfryzacji, czy organizując Kongres Wirtualnej Rzeczywistości. Z drugiej strony tematyka gospodarcza i wyzywania z tym związane (będące konsekwencją pandemii koronawirusa) będą najważniejszym tematem najbliższych miesięcy, jeśli nie lat. Praca przy tym projekcie będzie więc na pewno ciekawym wyzwaniem – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Jaklewicz.
W połowie kwietnia „Gazeta Wyborcza” połączyła działy Gospodarka, Mój Biznes i Technologie, tworząc nowy dział z informacjami gospodarczymi, których czytelnicy szukają szczególnie podczas pandemii koronawirusa. Na jego czele stanął Wojciech Pelowski, który – podobnie jak Katarzyna Jaklewicz i Dominika Maciejasz – wrócił do firmy, po dwóch latach nieobecności.
– Treści gospodarcze są już dziś szczególnie poszukiwane przez naszych czytelników. Spodziewamy się, że obok tematyki zdrowotnej związanej z koronawirusem, właśnie finanse i ekonomia będą tematami najważniejszymi w najbliższych tygodniach i miesiącach, dlatego w nie inwestujemy – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
Wzmocnienie redakcji gospodarczych to efekt współpracy „Gazety Wyborczej” z zewnętrznymi donatorami. Dziennik współpracuje z Agora Holding, która wspiera rozwój treści i formatów związanych z gospodarką, oraz z Fundacją Gazety Wyborczej działającą na rzecz rozwoju jakościowego, ważnego społecznie dziennikarstwa. Nowy dział przygotował już specjalny newsletter z informacjami i poradnikiem dla małego i średniego biznesu, prowadzi również akcję, w której największe polskie kancelarie prawne za pośrednictwem dziennika odpowiadają na pytania przedsiębiorców.
Fundacja Gazety Wyborczej została uruchomiona wiosną ub.r. W jej radzie zasiadają m.in. wicenaczelny „GW” Jarosław Kurski, Anne Applebaum-Sikorska i Jerzy Wójcik, a prezesem jest Joanna Krawczyk, szefowa partnerstw w Agorze.
W zespole „Gazecie Wyborczej” trwa aktualnie wewnętrzny konkurs dla dziennikarzy wszystkich działów oraz redakcji regionalnych, którego efektem ma być zaangażowanie nowych osób w tworzenie treści gospodarczych i kreowanie nowatorskich formatów redakcyjnych.
– Wszyscy dziś myślimy o swoim zdrowiu i zdrowiu najbliższych. Myślimy też o swoich portfelach. Jako pracownicy – o bezpieczeństwie miejsca pracy. Przedsiębiorcy – o uratowaniu swojego biznesu. W nowej Gospodarce „Wyborczej” chcemy pomóc i pracownikom, i pracodawcom – przekonuje Wojciech Pelowski.
W pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” spadła o 14,59 proc. do 78 157 egz. Na koniec ub.r. z systemu cyfrowych subskrypcji „Gazety Wyborczej” korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej.
Agora podała, że w czasie epidemii koronawirusa liczba subskrybentów cyfrowych „GW” zwiększyła się o 20 tys. do ponad 240 tys.