Dziś ma się ukazać zerowy numer cyfrowego „Wprost”

Zerowy numer tygodnika „Wprost” w formie cyfrowej ma się ukazać dzisiaj o godz. 15. Regularna cena e-wydania ma wynosić 10 zł.

Zerowy numer cyfrowego „Wprost” ma mieć ponad 250 stron. Wydawca zapowiada, że nie będzie odwzorowywać papierowej wersji tygodnika, a layout ma być dostosowany do urządzeń mobilnych. Nie zmienią się natomiast działy tygodnika (Kraj, Świat, Biznes, Społeczeństwo, Kultura).

AWR Wprost niedawno zrezygnowała z wydawania papierowej wersji tygodnika. Ostatni numer drukowanego „Wprost” ukazał się 30 marca. Wydawca zapowiadał wcześniej, że cyfrowe wydanie tygodnika pojawi się 20 kwietnia, ale wtedy się nie ukazało.

Redaktorem prowadzącym zerowego wydania jest Szymon Krawiec, kierownik działu Biznes tygodnika „Wprost”. Tytuł zarządzany jest obecnie przez kolegium redakcyjne, nie ma jeszcze redaktora naczelnego. Od sierpnia 2019 roku do końca kwietnia redakcją pisma kierował Marcin Dzierżanowski, który zdecydował się rozstać z wydawnictwem. Jak mówi „Presserwisowi” Michał Lisiecki, członek rad nadzorczych PMPG Polskie Media i AWR Wprost, pracę w tygodniku zachowało 19 dziennikarzy. Dziewięciu, którzy stracili etaty po zamknięciu wydania papierowego, otrzymało zamówienia wierszówkowe. Przed zmianami AWR Wprost zatrudniała około 50 osób, obecnie nad „Wprost” w formie cyfrowej pracuje podobno ponad 30 osób.

„Wprost” będzie kosztować 10 zł

Cyfrowe wydanie „Wprost” będzie dostępne na stronie Prenumerata.wprost.pl, w e-kioskach (E-kiosk.pl, Egazety.pl, Nexto.pl) i App Store oraz Google Play. Zerowe wydanie będzie dostępne w formacie PDF, a kolejne także w formatach EPUB i MOBI. Cena wydania ma wynosić 10 zł, ale numer zerowy będzie dostępny za darmo po zarejestrowaniu się na Prenumerata.wprost.pl i za 5 zł w e-kioskach.

Jak wynika z danych PBC/ZKDP, w styczniu średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Wprost” wyniosła 13 429 egz. 31 marca wydawca wycofał tytuł z ZKDP.

W 2019 roku Grupa PMPG Polskie Media miała 49,6 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 1,5 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Ubiegły rok Grupa PMPG Polskie Media zamknęła stratą 11,4 mln zł (2,9 mln zł zysku w 2018 roku).