„Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Grupa Interia jest wiodącym graczem w tym segmencie. Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii” – stwierdził w komunikacie Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
„Grupa Interia jest biznesem odnoszącym duże sukcesy, ale musimy mieć pewność, że wyraźnie koncentrujemy się na naszych kluczowych priorytetach strategicznych. Dlatego cieszymy się, że możemy sprzedać Grupę Interia Grupie Polsat, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem strategicznym” – powiedział Veit Dengler, COO Bauer Media Group.
Jak podano w komunikacie, dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze internetu i istotne wzmocnienie pozycji na rosnącym rynku reklamy online.
Zgodnie z umową przedwstępną cena sprzedaży Grupy Interia wyniesie 422 mln zł. Finansowanie transakcji przeprowadzone zostanie w całości ze środków własnych Telewizji Polsat.
Finalizacja transakcji uwarunkowana jest uzyskaniem przez Telewizję Polsat zgody prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji. Jak podano w raporcie bieżącym, Telewizja Polsat zobowiązała się w umowie przedwstępnej „dołożyć starań, by uzyskać zgodę antymonopolową w terminie do 31 grudnia 2020 r.”