Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins) ogłosiła akcję „Czas na wspieranie małych producentów”. „Za pośrednictwem ponad 3000 sklepów sieci Biedronka ich produkty mogą teraz dotrzeć do milionów nowych klientów” – zachęca właściciel sieci. Zainteresowani przedsiębiorcy muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Na ten apel postanowili odpowiedzieć też wydawcy ze Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. – Od dawna staramy się, aby nasze tygodniki były sprzedawane w sklepach Biedronki. Dotąd bezskutecznie. A przecież pojawienie się tej sieci spowodowało upadek wielu małych lokalnych sklepów, które sprzedawały nasze tytuły – wyjaśnia Jerzy Jurecki, wydawca „Tygodnika Podhalańskiego”. – Teraz Biedronka deklaruje chęć promowania małych producentów i ich regionalnych produktów. My i nasze tytuły spełniamy te kryteria, więc się zgłosiliśmy. Liczymy, że Jeronimo Martins pozytywnie rozpatrzy nasze zgłoszenia – dodaje Jurecki.
Ryszard Pajura, prezes SGL, informuje, że na apel Biedronki postanowiła odpowiedzieć zdecydowana większość wydawców zrzeszonych w Stowarzyszeniu Gazet Lokalnych. Na razie właściciel sieci Biedronka nie odniósł się do wniosków lokalnych wydawców. Nie odpowiedział też na nasze pytania w tej sprawie.
Biedronka ma ponad 3000 sklepów w całej Polsce. Tylko na terenie ukazywania się „Tygodnika Podhalańskiego” jest aż 17 punktów handlowych tej sieci.