Tygodnik „Sieci” (Fratria) przygotował spot, w którym redakcja dziękuje czytelnikom za kupno prenumerat cyfrowych i zachęca do przedłużania kończących się subskrypcji. Zapowiada też rozwój mediów wydawcy. – Za wcześnie na szczegóły, ale mogę powiedzieć, że jest to kwestia najbliższych tygodni – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii.
Pod koniec marca br. Michał Karnowski po raz pierwszy zaapelował do czytelników tygodnika „Sieci” o wykupowanie cyfrowych subskrypcji. – To czas wielkiej próby dla Polski. Wiem, że to pyłek na mapie problemów, ale zamrożenie społeczne to kłopoty także dla pisma. Dlatego PROSZĘ – jeśli ktoś nie może kupić w kiosku, niech rozważy zakup PDF – apelował w spocie zamieszczonym w internecie. Na początku kwietnia swój apel powtórzył. – Bardzo proszę o wsparcie całego zespołu redakcyjnego, wszystkich dziennikarzy, którzy tutaj pracują, których państwo znacie, którzy walczą o prawdę i pilnują Polski – mówił Karnowski.
Teraz redakcja w spocie dziękuje za zaangażowanie czytelnikom, a jednocześnie – apeluje o przedłużanie cyfrowych subskrypcji. – Nasza kampania zmierzająca do uzupełnienia zamrożonej częściowo sieci kolporterskiej prasy (i ograniczonej mobilności społecznej) przez specjalne promocje e-prenumerat tygodnika „Sieci” przyniosła zaskakująco dobry efekt. Przypominamy – to nie tylko obrona ważnego tygodnika pilnującego polskiej racji stanu, to także wsparcie niezależnego, wolnego, nie ulegającego żadnym presjom portalu wPolityce.pl! – czytamy w odredakcyjnym tekście.
Redakcja zapowiada też, że znaczący odzew ze strony czytelników pozwala myśleć o uruchomieniu kolejnego etapu w rozwoju mediów Fratrii. – To ruch, nad którym pracujemy od dawna, a teraz wydaje się on konieczny i możliwy – czytamy.
Michał Karnowski w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl nie zdradza szczegółów, ale mówi, że wzrost prenumerat jest „bardzo znaczący” i pozwala realnie już myśleć o uruchomieniu nowego projektu medialnego.
– Za wcześnie jeszcze by mówić, co to będzie, ale mogę zdradzić, że projekt ruszy w ciągu kilku tygodni. Poziom wpłat na prenumeraty pozwala nam patrzeć w przyszłość z umiarkowanym optymizmem, a nawet rozwijać naszą działalność wydawniczą. Wszyscy mamy trudną sytuację, mówię o mediach. Pandemia to na pewno sprawdzian fundamentów, na których fundowane są poszczególne media. W przypadku mediów Fratrii okazują się one być silne i stabilne. Naszą sytuację można opisać następująco: jeśli na rynku będzie „tylko” sztorm, to przetrwamy. Ale jeśli przyjdzie tsunami, to nikt nie może za to ręczyć – prognozuje Karnowski.
Nowy spot reklamuje dalej obowiązującą promocję cyfrowych subskrypcji. Wydawca jeszcze w marcu wprowadził specjalną ofertę, by zachęcić czytelników do wybierania tej formy zakupu pisma. E-wydania tygodnika „Sieci” i miesięcznika „W Sieci Historii” są teraz dostępne w cenie 9,99 zł za miesiąc za, 49,99 zł za trzy miesiące; 89,99 zł za 6 miesięcy, a 89,99 zł za 12 miesięcy.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż tygodnika „Sieci” w styczniu br. wyniosła 36 287 egz., po spadku rok do roku o 0,35 proc. Natomiast portal wPolityce.pl w grudniu ub.r. miał 1,22 mln użytkowników, 26,6 mln odsłon oraz 28 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI).