Chillizet rezygnuje z większości audycji autorskich, Urszula Prussak nie jest już szefową muzyczną

Radio Chillizet (Eurozet) kończy emisję większości audycji autorskich i żegna się z ich gospodarzami. Stacja rozstaje się też z dyrektor muzyczną Urszulą Prussak i producentką Kingą Król – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl z Chillizet żegnają się Paweł Juzwuk (przez 9 lat prowadził audycję „Mixtura”), Olga Kozierowska (miała audycję „Sukces pisany szminką”), Łada Drozda (przez prawie cztery lata prowadziła „Emocjonalny ład”), Natasza Kotarska (od połowy 2017 roku prowadziła weekendowy program „Spokój w wielkim mieście”), kolektyw dj’ski Ptaku, Kviatov i BRTK (przygotowywał pasmo „Porządne dziewczyny”), Maciej „Envee” Goliński (prowadził audycję „Envee czyli set”), Kuba Badach (prowadził „Dźwięki nieoczywiste) oraz Michał Lipka, czyli Cpt. Sparky (był gospodarzem „Soul service”).

Jednocześnie stacja rozstała się z dyrektor muzyczną Urszulą Prussak i producentką Kingą Król.

Według naszych informacji nowa osoba na stanowisko dyrektora muzycznego ma zostać powołana w najbliższych tygodniach.

Małgorzata Kozieł, pytana o zwolnienia w Chillizet, odpowiada: – Są to zmiany wynikające z planowanych zmian programowych bez związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną.

Urszula Prussak pracowała w Chillizet od czerwca ub.r., a jesienią objęła funkcję dyrektora muzycznego. W latach 2013-2016 zajmowała takie stanowisko w Polskim Radiu RDC, a wcześniej pracowała m.in. w Viacomie i Grupie Radiowej Agora.

Kinga Król pracowała w Eurozecie od połowy 2017 roku, zajmowała się przede wszystkim działaniami promocyjnymi. Wcześniej była związana m.in. z agencją MM Conferences.

Zmiany bez związku ze skutkami epidemii

W konsekwencji tych zmian w ramówce Chillizet pozostaną jedynie pasma autorskie z muzyką jazzową (m.in. „Ale Jazz”), a także audycji „Passent pasuje”, „Biznes przez sito” i „Czyli Ulewicz”.

Rzeczniczka prasowa Eurozetu Małgorzata Kozieł przekazała nam, że roszady w stacji są bez związku ze spowolnieniem gospodarczym wynikającym z epidemii koronawirusa. Kierownictwo Eurozetu na razie nie zdecydowało o żadnych dodatkowych oszczędnościach czy cięciach z powodu epidemii.

W połowie stycznia redaktorem naczelnym Eurozetu został Mariusz Smolarek, zastępując Iwonę Kostkę-Kwiatkowską. Jednocześnie zachował pełnioną od 2016 roku funkcję redaktora naczelnego Antyradia. Natomiast od początku kwietnia za marketing i promocję Chillizet odpowiada Paweł Loroch, nadal prowadzi też programy kulinarne w Antyradiu i Meloradiu.

Poprzednia ramówka Chillizet została wprowadzona w październiku ub.r., jednocześnie stacja zyskała nową strategię muzyczną i liner „Jest dobrze”.

Według badania Radio Track od grudnia ub.r. do lutego br. Chillizet miało 0,2 proc. udziału w rynku słuchalności.

Agora chce przejąć większość udziałów Eurozetu

Do Eurozetu należą jeszcze Radio ZET (do grudnia ub.r. do lutego miało 12,7 proc. udziału w rynku słuchalności), Radio Plus (2,4 proc.) Antyradio (2,3 proc.) i Meloradio (1 proc.). Serwisy internetowe firmy w marcu br. zanotowały 11,41 mln użytkowników i 128 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Grupa kapitałowa Eurozet w 2018 roku osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 3,5 proc. do 197,47 mln zł oraz 26,8 mln zł zysku netto, a sama spółka Eurozet zanotowała niewielki spadek wpływów i zysku.

W lutym ub.r. 40 proc. udziałów Eurozetu za 130,7 mln zł kupiła Agora, w ramach umowy zyskała też możliwość przejęcia do 2022 roku pozostałych 60 proc. jego udziałów od czeskiej spółki SFS Ventures. O skorzystaniu z tej opcji Agora poinformowała we wrześniu, a miesiąc później skierowała stosowny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Regulator decyzję w tej sprawie ma ogłosić w drugiej połowie 2020 roku, po przeprowadzeniu analizy rynku.