W sekcjach dla biznesu znajdują się materiały mające wspierać ekspercką wiedzą, poradnicze a także bezpłatną przestrzeń do publikacji informacji o swojej ofercie w serwisach internetowych Grupy. – Wszyscy potrzebują dobrej informacji lokalnej związanej z koronawirusem, zarówno nasi czytelnicy, jak i przedsiębiorcy działający lokalnie. Ci drudzy z powodu epidemii znaleźli się w wyjątkowo trudnej sytuacji. Naszą rolą jako mediów jest uruchomienie działań, które wesprą ich aktualne potrzeby – komentuje Joanna Pazio, rzeczniczka prasowa Polska Press.
W ramach projektu we wszystkich 23 serwisach regionalnych powstały tematyczne serwisy specjalne, zawierające informacje odpowiadające potrzebom firm lokalnych. W sekcji poradniczej przedsiębiorcy mogą znaleźć informacje m.in. o pomocy państwa dla nich, prowadzeniu i transformacji biznesu z wykorzystaniem technologii online, kwestiach związanych z pracownikami oraz wiadomości z rynku itp. Wiedza ekspercka z kolei będzie dostarczana poprzez interaktywny poradnik wideo, gdzie znajdą się porady ekspertów z dziedziny biznesu, prawa, reklamy i marketingu. Informacje o swojej ofercie przedsiębiorcy będą mogli dodać poprzez specjalny formularz dostępny na stronach serwisów specjalnych.
– Ostatnie tygodnie to wyjątkowo trudny czas. Kolejne obostrzenia spowodowały spowolnienie lub wręcz zatrzymanie działalności wielu firm. Zagrożone są budowane od wielu lat małe, polskie, lokalne biznesy. Dlatego startujemy z naszą akcją – komentuje Bartosz Kwarciak, dyrektor sprzedaży regionalnej w Polska Press Grupie.
Polska Press wydaje 20 regionalnych dzienników. W portfolio wydawcy znajduje się również blisko 150 tygodników lokalnych, 23 regionalne internetowej serwisy informacyjne, bezpłatna gazeta naszemiasto.pl, magazyny „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Moto Salon Classic”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro” oraz dodatki telewizyjne „Tele Magazyn”, „Super Tele”, „TV Pilot” i „Tele Program”.
W 2018 roku cała grupa kapitałowa zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 0,8 proc. do 426,3 mln zł oraz 9,64 mln zł zysku netto (wobec 4,76 mln zł rok wcześniej).