Fundacja chce kupić między innymi kombinezony, gogle medyczne, maski chirurgiczne, maski KN 95 P2 i rękawiczki ochronne. Jeszcze w tym tygodniu sprzęt (z pierwszego zamówienia) ma dotrzeć do lekarzy i pielęgniarek, walczących na pierwszej linii z koronawirusem.
To kolejna akcja Fundacji Polsat. Kilka dni temu wzięła udział w przekazaniu przez Grupę Polsat (sieć Plus i Cyfrowy Polsat) 2200 tabletów dla ponad 400 domów dziecka, rodzinnych domów dziecka, rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych z 16 województw. To więcej niż początkowo deklarowano: w ostatniej chwili udało się pozyskać dodatkowe 200 tabletów dla najbardziej potrzebujących.
Fundacja uczestniczy też w akcji Telewizji Polsat i Biura Reklamy Polsat Media. W czwartek 2 kwietnia o 18.45 przed głównym wydaniem „Wydarzeń” zostanie wyemitowany specjalny blok reklamowy, z którego przychód zostanie przeznaczony na rzecz walki z koronawirusem.
W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat, obejmująca m.in. Telewizję Polsat i Polkomtel, zanotowała 11,68 mld zł przychodów sprzedażowych i 1,11 mld zł zysku netto.