We wpisie twitterowym Marek Szkolnikowski stwierdził, że sprawa dotyczy osób współpracujących z TVP Sport w systemie honoraryjnym, a bez stałych umów. – dostaną specjalne kontrakty żeby przetrwać ten trudny czas. Jesteśmy jedną wielką rodziną, nikt nie zostanie bez środków do życia – zapowiedział.
– Problem jest bardzo poważny. Dotyczy pracy na akord, umów zleceń, itd. Na pewno przed pracodawcami twardy orzech do zgryzienia. W Telewizji Polskiej pracujemy już nad rozwiązaniami systemowymi, bo to problem globalny wykraczający daleko poza samo TVP Sport – zaznaczył Szkolnikowski.
Problem jest bardzo poważny. Dotyczy pracy na akord, umów zleceń, itd. Na pewno przed pracodawcami twardy orzech do zgryzienia. W Telewizji Polskiej pracujemy już nad rozwiązaniami systemowymi, bo to problem globalny wykraczający daleko poza samo @sport_tvppl
— Marek Szkolnikowski (@mszkolnikowski) March 15, 2020
W związku z epidemią koronawirusa odwołano zdecydowaną większość wydarzeń sportowych, pod dużym znakiem zapytania stoją tegoroczne Euro 2020 i igrzyska olimpijskie. Polskie władze najpierw w środę zakazały imprez masowych, a w piątek wieczorem – wszelkich zgromadzeń więcej niż 50 osób.
W tej sytuacji stacje sportowe emitują przede wszystkim powtórki, niektóre przypominają najlepsze mecze, żeby zachęcić kibiców do pozostawania w domach, zgodnie z zaleceniami władz. W akcję „#zostańwdomu” włączyło się też wielu dziennikarzy sportowych.
Przed wami ważne zadanie: #zostańwdomu, podobnie jak świetni sportowcy i nasi dziennikarze.
👊 Pamiętajcie, razem odpowiedzialnie walczymy z #koronawiurus. ✊@SebastianMila11 @LisekPiotr @ChmaraSebastia1 @a_rajewska @MacBarszczak @SlavKwiat pic.twitter.com/Uu23EmkYd7
— TVP Sport (@sport_tvppl) March 15, 2020
Według danych Nielsen Audience Measurement w lutym br. TVP Sport miało 0,89 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 1,207 proc. rok wcześniej.
W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu – 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni – 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni – 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł.