Redakcje zmieniają tryb pracy w związku z koronawirusem

Redakcje mediów tradycyjnych i internetowych podejmują kroki w reakcji na zwiększający się zasięg koronawirusa. Rotacyjny tryb pracy wprowadziły m.in. Eurozet i Agora, wcześniej TVN 24, a redakcje Ringier Axel Springer Polska przechodzą w tryb pracy zdalnej.

W środę rząd poinformował o zamknięciu placówek edukacyjnych i innych obiektów publicznych. Nieczynne będą m.in. muzea czy kina. Zmiany wprowadzają także firmy medialne.

– Gdzie to możliwe, szefowie mogą podjąć decyzję, żeby pracownicy pracowali zdalnie. Praca redakcji zostanie zorganizowana, żeby bezpośrednie kontakty były jak najmniejsze, zmniejszone zespoły pracują w systemie rotacyjnym – mówi Małgorzata Kozieł, rzeczniczka prasowa Grupy Eurozet. Radio Zet codziennie od 13 do 14 ma audycję o koronawirusie „W waszej sprawie”.

„Wprowadziliśmy rotacyjny tryb pracy (praca w biurze lub praca zdalna) w większości naszych biznesów. Nasze redakcje są w pełni scyfryzowane – jesteśmy przygotowani na pracę w takim trybie. Oprócz tego w Agorze obowiązuje szereg zaleceń dla pracowników i wprowadzonych zostało wiele działań profilaktycznych – to m.in. ograniczenia dotyczące podróży i spotkań, a także ograniczenie dostępu do siedziby spółki” – przekazała nam Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory.

Ringier Axel Springer Polska w środę ogłosił, że rozpoczęto „proces przechodzenia firmy w tryb pracy zdalnej”. Jak już informowaliśmy, na rotacyjny tryb pracy przeszedł TVN 24.

Media regionalne również postanowiły wprowadzić zmiany w trybie pracy. – Ograniczamy przyjścia do radia, zawieszone zostały delegacje, rozmawiamy z gośćmi telefonicznie – wymienia Artur Kubaj, prezes Radia Szczecin. Z kolei redaktor naczelna Radia Lublin Małgorzata Piasecka informuje, że w związku z brakiem imprez kulturalnych nie będą emitowane niektóre audycje tematyczne.

– Kto chce, może pracować zdalnie, większe spotkania w zespołach zostały odwołane, przeniesione na czat – mówi Marek Twaróg, redaktor naczelny „Dziennika Zachodniego”. Redakcja promuje akcję „Dwa telefony do babci” zachęcającą do regularnego kontaktu telefonicznego z bliskimi seniorami.