Pod koniec stycznia KRRiT ogłosiła postępowanie publiczne dotyczące dostarczania danych o oglądalności (wraz z licencją do korzystania z odpowiedniego oprogramowania i baz danych) przez 24 miesiące od początku marca.
AGB Nielsen Research jako jedyny podmiot złożył ofertę, proponując cenę 608,8 tys. zł brutto. Pod koniec lutego KKRiT uznała ją za najkorzystniejszą, przyznając 100 pkt (60 pkt za cenę, 25 pkt za zakres pomiaru, 10 pkt za dostęp do danych archiwalnych, a 5 pkt za kwalifikacje gatunkowe badanych treści telewizyjnych zgodne z wytycznymi).
AGB Nielsen Research już we wcześniejszych latach dostarczała Krajowej Radzie dane telemetryczne. Obecnie jest jedyną firmą prowadzącą stałe, ogólnopolskie badanie oglądalności telewizji.
W tegorocznego budżetu państwa Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dostanie 50 mln zł, z czego 20 mln zł na realizację projektu Telemetria Polska, czyli opracowanie nowego standardu badań mediów.
AGB Nielsen Research od wielu lat dostarcza też dane o oglądalności dla Telewizji Polskiej, mimo że obecne władze nadawcy na czele z prezesem Jackiem Kurskim krytykowały to badanie jako zaniżające wyniki TVP i domagały się audytu. Ponadto TVP w oparciu o dane z dekoderów klientów Netii prezentowała własne wyniki Modelu Oglądalności Rzeczywistej.
W kwietniu ub.r. TVP podpisała z Nielsenem umowę na kolejny rok współpracy.