Interia jest dziś nie tylko portalem internetowym, skupiającym serwisy i aplikacje mobilne, ale też grupą mediową, do której należą m.in. marka AdRetail i agencja marketingu mobilnego Mobiem. Całą Grupę Interia.pl odwiedza miesięcznie prawie 19 mln realnych użytkowników.
– Dwadzieścia lat to ważny jubileusz, a my mamy powody do świętowania. Za nami dwie owocne dekady działalności na bardzo konkurencyjnym rynku mediowym. Znaczące zasięgi i dobra sytuacja finansowa to zasługa specjalistów, którzy każdego dnia pracują na wyniki całej Interii. To im chciałbym dziś pogratulować najbardziej. Dotarcie do tego miejsca było możliwe także dzięki strategii, która od samego początku zakładała wsłuchiwanie się w potrzeby użytkowników i dopasowywanie oferty portalu do zmieniającej się rzeczywistości. To założenie staramy się realizować codziennie od 20 lat – mówi Artur Potocki, prezes zarządu Grupy Interia.pl. Przykładami są niedawno oddane mobilna strona główna czy odświeżony serwis biznesowy.
W jubileuszowym roku Interię czekają zmiany. Do sieci trafi nowa wersja desktopowej strony głównej, a także zmieni się funkcjonalność „na żywo”: ma znacząco podnieść jakość relacji z wydarzeń. Interia zapowiada też zwiększenie udziału materiałów wideo w swoich treściach, które w dużej części mają być realizowane w dwóch nowopowstających studiach telewizyjnych: w Krakowie i w Warszawie. Do sklepów lada dzień trafią również aktualizacje najważniejszych aplikacji mobilnych grupy.
Urodzinowy magazyn i kampania reklamowa
Z okazji urodzin Interia uruchomi też specjalny urodzinowy magazyn 20lat.interia.pl, w którym przez całym rok będą publikowane materiały, mające ukazać jak zmieniał się świat przez ostatnie 20 lat. Dziennikarze Interii przyjrzą się wydarzeniom i odkryciom, które losy kraju i świata, między innymi ewolucję języka pod wpływem internetu czy historię przedmiotów, które odeszły do lamusa wraz z upowszechnieniem się szybkiego łącza. W dniu urodzin portalu rusza także konkurs z urodzinowymi nagrodami dla czytelników Interii. Na stronie głównej Interii pojawi się też urodzinowa „kartka z kalendarza” z okazjonalnym logo. Oprócz logo w „kartce” zmieni się zasada wydawania ciekawostek: w lutym będą w niej publikowane wyłącznie wydarzenia z ostatnich 20 lat.
Działania wzmocni kampania promocyjna portalu prowadzona w telewizji, w sieciach kinowych, w radiu, prasie, a także w internecie (serwisy tematyczne, branżowe i społecznościowe). Towarzyszyć jej będą działania autopromocyjne w samej Interii oraz w innych serwisach grupy. Jubileuszowy spot zostanie również zaprezentowany na zewnętrznych nośnikach LED na Tauron Arenie w Krakowie i na wieżowcu Warsaw Spire w Stolicy.
Spot nawiązuje do jubileuszu portalu, ale także do jego głównej idei (codziennego dostarczania obiektywnych informacji). W obchody urodzin Interii włączyło się radio RMF FM, które z tej okazji przygotowało dla swoich słuchaczy kilka niespodzianek.
Według Badania Gemius/PBI w grudniu 2019 roku strony i aplikacje całej Grupy Interia.pl zanotowały 18,99 mln realnych użytkowników i 1,37 mld odsłon, a sam portal Interia portal Interia.pl – 13,36 mln użytkowników i 706,4 mln odsłon. W 2018 roku Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 114,3 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 21,23 do 22,26 mln zł. Firma zatrudniała 382 pracowników, o 13 więcej niż rok wcześniej.