Pismo będzie kwartalnikiem (nie jak poprzednio: dwumiesięcznikiem). Jednocześnie jednak zwiększy objętość ze 112 do 168 stron. W nowej formule każde wydanie będzie miało temat przewodni, któremu poświęconych będzie większość przygotowanych artykułów. „Digital Photographer Polska” wydawany będzie na licencji brytyjskiego wydawnictwa Future PLC.
Magazyn nie zmienia swojego profilu: nadal adresowany będzie do hobbystów i ambitnych amatorów. Treści stanowić będą przede wszystkim artykuły warsztatowe i poradnikowe.
– Skupiamy się na praktycznej stronie fotografii, choć nie zabraknie również artykułów inspiracyjnych czy wywiadów z profesjonalistami. Przede wszystkim chcemy jednak pomagać naszym czytelnikom w podnoszeniu swoich umiejętności dzięki podanym w przystępny sposób poradnikom. To treści, których w internecie wciąż jest bardzo mało – komentuje Maciej Zieliński, redaktor naczelny i szef grupy foto wydawnictwa AVT.
Pierwszy numer reaktywowanego „Digital Photographer Polska” trafi do sprzedaży w lutym 2020 i dostępny będzie w sieciach sprzedaży HDS, Empik oraz największych salonach prasowych sieci Kolporter i Ruch. Temat przewodni pierwszego wydania to fotografia portretowa, której poświęconych będzie ponad 100 stron magazynu.
Cena okładkowa to 29 zł. Wydawca nie zdradza nakładu pisma.