W miniony piątek Przemysław Rudzki i newonce.sport „przywitali się” w mediach społecznościowych – dziennikarz zamieścił na Instagramie selfie przed siedzibą newonce.media, dodając wpis „no część” oraz oznaczając newonce.sport i newonce.radio. Zdjęcie zamieszczono na twitterowym profilu newonce.sport.
Natomiast podczas czatu na swoim kanale youtube’owym Przemysław Rudzki zapowiedział, że w związku z nową pracą będzie przygotowywał swój cykliczny program „Kick Off” (tak nazywa się także cały kanał dziennikarza) w trzech wersjach: jako audycja radiowa, a potem podcast i nagranie wideo na jego kanale. W każdym odcinku Rudzki ma rozmawiać z dwójką gości.
W ramówce newonce.radio jest już program o sporcie „TwoAngryMen” prowadzony przez Mateusza Święcickiego i Filipa Kapicę z Eleven Sports.
newonce.sport wystartuje 21 stycznia
Na profilu twitterowym newonce.sport zaznaczono, że dokładne informacje na temat serwisu zostaną podane 13 stycznia.
Na razie zapowiedziano, że wersja beta witryny pojawi się 21 stycznia, natomiast finalna odsłona zostanie udostępniona wiosną. Będą tam zamieszczane reportaże, felietony, wywiady i fachowe analizy, także w formie wideo.
– Nie chcemy podawać wyników meczów, ale tłumaczyć, dlaczego to akurat takie wyniki. Pragniemy, aby czytelnik dzięki naszym tekstom mógł się poczuć ekspertem, ale zarazem zrozumiał, że sport to najczęściej ludzkie historie. Nasze podejście do dziennikarstwa jest inspirowane najlepszymi, nowoczesnymi trendami z Anglii czy USA – stwierdzono.
Według naszych ustaleń Przemysław Rudzki będzie redaktorem naczelnym newonce.sport, natomiast w zespole mają być Dominik Piechota, Michał Trela i Michał Gutka, którzy niedawno odeszli z „Przeglądu Sportowego”.
Przemysław Rudzki nie będzie w Kanale Sportowym
Podczas wideoczatu Przemysław Rudzki poinformował też, że nie będzie współtworzył na YouTubie Kanału Sportowego, który przygotowują Tomasz Smokowski, Krzysztof Stanowski, Michał Pol i Mateusz Borek (kanał ma ruszyć w drugiej połowie lutego).
– Taką podjąłem decyzję. Jestem w Canal+, który ma różnego produkcje konkurencyjne wobec tego kanału. Mój kanał youtube’owy to nie jest jakaś poważna konkurencja dla nikogo, bo to malutki kanał – uzasadnił Rudzki. Kanał „Kick Off” działa od ponad dwóch lat, obecnie ma 30,9 tys. subskrybentów, zamieszczono na nim 130 materiałów.
Przemysław Rudzki z Canal+ współpracuje od ponad 10 lat, komentuje przede wszystkim mecze angielskiej ligi piłkarskiej. W latach 2003-2005 i od 2013 do września ub.r. pracował w „Przeglądzie Sportowym”, w latach 2013-2016 kolejno jako wicenaczelny i naczelny. Był też związany z „Faktem” i „Futbolem”, napisał powieści „Gracz” oraz „Futbol i cała reszta”, a niedawno ukazała się jego książka „Zapiski z Królestwa. 50 niesamowitych opowieści o angielskim futbolu”.
W listopadzie ub.r. Rudzki został ambasadorem marketingowym firmy bukmacherskiej eToto.