Stanowisko szefa serwisu samorządowego Polskiej Agencji Prasowej Pochłopień objął od 2 stycznia 2020 roku. Wcześniej był redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost”, ale od sierpnia 2019 ub.r. zastąpił go Marcin Dzierżanowski. Sam został też doradcą zarządu PMPG Polskie Media do spraw projektów.
W rozmowie z nami Jacek Pochłopień zapewnia, że nie chce w serwisie wprowadzać rewolucyjnych zmian. – Objąłem stanowisko szefa serwisu samorząd.pap.pl. Będę też wspierać inne przedsięwzięcia eventowe PAP, kongresy, konferencje oraz tego, co jest z nim związane na przykład newslettery itd. Jeśli planuję wprowadzać jakieś zmiany to ewolucyjne, a nie rewolucyjne – dzisiaj serwis ma dobrą markę, a wiarygodność i rzetelność to dość cenna waluta i niezbyt wiele serwisów ją posiada. Ten ją ma i trzeba się o to troszczyć – powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Pochłopień.
Dziennikarz oprócz zajmowania stanowiska szefa „Wprost”, wcześniej był zastępcą redaktora naczelnego miesięcznika „Forbes”, redaktorem prowadzącym „Puls Biznesu” czy szefem działu biznes tygodnika „Newsweek”.
W 2018 r. Polska Agencja Prasowa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 4 proc. do 52,56 mln zł oraz 3,65 mln zł straty netto (wobec 2,04 mln zł straty rok wcześniej). Zmalały przychody ze sprzedaży serwisów ogólnoinformacyjnych i ekonomicznych oraz Centrum Prasowego, a wzrosły z PAP Foto, obsługi medialnej i wynajmu. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 401 osób.