Agnieszka Kamińska zapowiada wzrost słuchalności Polskiego Radia

Agnieszka Kamińska

Nowo wybrana wiceprezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska za główny cel stawia sobie stały, sukcesywny wzrost słuchalności wszystkich anten – wynika z naszych informacji.

Agnieszka Kamińska wybrana decyzją Rady Mediów Narodowych (większością trzech głosów posłów związanych z PiS) ma odpowiadać jako członek zarządu Polskiego Radia za obszar programowy w spółce – wszystkich anten, kanałów cyfrowych, portalu i IAR-u, marketingu i promocji, reportażu i teatru, biura programowego oraz archiwum.

Jak poinformowała nas Ewelina Steczkowska, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia, Agnieszka Kamińska za główny cel jako wiceprezes „stawia sobie stały, sukcesywny wzrost słuchalności wszystkich anten Polskiego Radia”.

– Jednym z celów będzie także zwiększenie obecności programów Polskiego Radia w internecie (media społecznościowe typu Twitter, Facebook, Instagram, YouTube). Prezes Agnieszka Kamińska podejmie również działania służące budowaniu jeszcze większego zaufania i sympatii słuchaczy do nadawcy publicznego, jakim jest Polskie Radio – mówi nam Steczkowska.

Nowy członek zarządu bez znaczenia dla spółki

Zdaniem jednego z naszych rozmówców wybór Agnieszki Kamińskiej na członka zarządu nie będzie miał żadnego znaczenia dla spółki. – To, że pani Kamińska pojawiła się w zarządzie nie robi żadnej różnicy. Radio jest zarządzane przez kogoś kompletnie innego i pani wie, przez kogo. W związku z tym, ta decyzja nie ma żadnego znaczenia – mówi nam jeden z rozmówców, który zna wewnętrzne sprawy spółki. – Jeśli chodzi o kwestie programowe, dyrektorzy wykonują polecenia innej osoby, a nie zarządu. Prawdopodobnie chodzi o przygotowanie, by odwołać pana Rogoyskiego ze stanowiska. To pierwszy etap. To nie jest tak, że przyjdzie za niego kolejna – świetna osoba. Prezesem może być pani Kamińska lub może być ktoś z zewnątrz – tłumaczy nam.

Według niej, obecnie będzie odbywać się etap sprawdzania „kto jest bardziej lojalny i kto wykonuje zadania”. – To gra, która jest absurdalna i wyniszczająca dla radia. Aby coś się zmieniło potrzebna jest wymiana ludzi na fachowców, również na poziomie dyrektorskim – podsumowuje nasz rozmówca.

Kamińska wcześniej szefową Jedynki

Formalnie wniosek w sprawie powołania Agnieszki Kamińskiej zgłosił przewodniczący RMN Krzysztof Czabański, ale z prośbą w tej sprawie zwrócił się do Rady obecny prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski. Według niego „pani Agnieszka Kamińska dała się poznać w krótkim czasie jako bardzo dobry i sprawny dyrektor Programu 1 Polskiego Radia, tak od strony programowej, jak i redakcyjno-zarządczej”.

Podobnego zdania jest Krzysztof Czabański „pokłada duże nadzieje w pani prezes Kamińskiej”. – Już jako szefowa Programu Pierwszego wykazała się energią i kreatywnością. A tego bardzo Polskiemu Radiu potrzeba – przekazał nam Krzysztof Czabański. – Dlatego też na posiedzeniu Rady Mediów Narodowych wystąpiłem z wnioskiem o powołania pani Kamińskiej do zarządu PR – argumentował.

Agnieszka Kamińska została szefową Jedynki Polskiego Radia w lutym 2019 roku. Od marca 2018 roku do stycznia 2019 była wiceszefową Polskiego Radia 24. Wcześniej przez 12 lat była związana z Telewizją Polską jako wydawca i redaktor prowadząca programy historyczne. W swojej karierze była związana m.in. z „Uważam Rze Historia”, „Rzeczpospolitą”, TVP3 Białystok i Polskim Radiem Białystok.

Prezes Andrzej Rogoyski w zarządzie ma odpowiadać za obszar techniki, inwestycji, finansów i administracji, reklamie, agencji muzycznej i orkiestrze.

Poprzednio członkiem zarządu Polskiego Radia był Mariusz Staniszewski, został wybrany w lutym 2017 roku w konkursie przeprowadzonym przez Radę Mediów Narodowych. Odwołano go w marcu br., według nieoficjalnych informacji z powodu rozbieżności zdań z Andrzejem Rogoyskim. We wrześniu Staniszewski został prezesem państwowej firmy Techfilm.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.

W okresie od września do listopada 2019 r. udział Jedynki pod względem słuchania w grupie wiekowej 15-75 lat spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,7 proc., Trójki z 5,7 proc. do 4,9 proc., Dwójki z 0,7 proc. do 0,5 proc. – zyskało tylko PR 24 – z 0,6 do 0,7 proc.