Informację, że Kołodziekczyk nie będzie redaktorem naczelnym „Przeglądu Sportowego”, potwierdziło nam biuro prasowe Ringier Axel Springer Polska. – Michał Kołodziejczyk poinformował nas 30 grudnia br., że otrzymał inną propozycję pracy i w związku z tym rezygnuje z objęcia stanowiska redaktora naczelnego redakcji sportowych RASP – przekazała nam Agnieszka Skrzypek-Makowska, menedżerka ds. komunikacji w firmie.
Informację, że Kołodziejczyk nie będzie redaktorem naczelnym „Przeglądu Sportowego”, potwierdziło nam biuro prasowe Ringier Axel Springer Polska. – Michał Kołodziejczyk poinformował nas 30 grudnia br., że otrzymał inną propozycję pracy i w związku z tym rezygnuje z objęcia stanowiska redaktora naczelnego redakcji sportowych RASP – przekazała nam Agnieszka Skrzypek-Makowska, menedżerka ds. komunikacji w firmie.
W „Przeglądzie Sportowym” do czasu powołania nowego naczelnego jego obowiązki pełni Paweł Wołosik, a w Onet Sport – Łukasz Widuliński.
O tym, że Michał Kołodziejczyk będzie szefem redakcji „PS”, poinformowano we wrześniu, po tym jak z tej funkcji zrezygnował Przemysław Rudzki. Kołodziejczyk do zespołu dziennika miał dołączyć w drugim kwartale 2020 roku.
Według naszych nieoficjalnych informacji Michał Kołodziejczyk ma zostać szefem redakcji sportowej Canal+. – Nie komentujemy plotek rynkowych – przekazało nam biuro prasowe Canal+. Z Michałem Kołodziejczykiem nie udało nam się na razie skontaktować.
Od połowy 2014 roku dyrektorem ds. sportu w Canal+ jest Michał Jarocki. Nie udało nam się ustalić, czy Michał Kołodziejczyk ma zająć jego stanowisko czy pełnić osobną funkcję redaktora naczelnego redakcji sportowej.
W Canal+ roszady personalne i kupno Kina Świat
Od połowy 2019 roku prezesem i dyrektorem generalnym ITI Neovision, operatora Platformy Canal+ (do września działającej pod marką nc+) w Polsce, jest Edyta Sadowska. W październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.
Jednocześnie ITI Neovision po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupił 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.
Operator Platformy Canal+ od kwietnia 2017 do końca 2018 roku zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.
W ofercie sportowej Platformy Canal+ od dwóch dekad są polska liga piłkarska Ekstraklasa i angielska Premier League. Prawa do transmisji tej pierwszej nadawca ma obecnie w ramach dwuletniego kontraktu obowiązującego do połowy 2021 roku, razem z Telewizją Polska (pokazującą jeden mecz z każdej kolejki) płaci ok. 250 mln zł rocznie (z czego 25 mln zł to koszty produkcji). Prawa do transmisji Premier League jesienią 2018 roku kupił do połowy 2022 roku.
W stacjach Canal+ pokazywana są też m.in. połowa meczów hiszpańskiej ligi piłkarskiej, koszykarska NBA (jesienią 2019 roku firma nabyła prawa na najbliższe dwa sezony) oraz Liga Mistrzów piłkarzy ręcznych.
Kołodziejczyk przez 5,5 roku w Wirtualnej Polsce
Michał Kołodziejczyk poprzednio pracował w Wirtualnej Polski, od początku 2015 roku był redaktorem naczelnym WP SportoweFakty. Wcześniej przez wiele lat pracował jako dziennikarz sportowy w „Rzeczpospolitej”, „Piłce Nożnej” i „Przeglądzie Sportowym”. Współpracuje ze stacjami telewizyjnymi jako ekspert i komentator piłkarski, przygotowuje też cotygodniowe wywiady ze sportowcami do „Plusa Minusa”, weekendowego wydania „Rzeczpospolitej”.
W 2017 roku został wyróżniony w konkursie o Nagrodę Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego za cykl wywiadów z polskimi sportowcami, a rok później otrzymał honorowe wyróżnienie za publikację o tematyce sportowej w konkursie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W 2018 roku był także nominowany do Nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego, a dostał ją w br.
W listopadzie redaktorem naczelnym WP SportoweFakty został Robert Feluś, wcześniej m.in. redaktor naczelny „Faktu”.
Odejścia z „Przeglądu Sportowego”
Jednocześnie z Przemysławem Rudzkim z Ringier Axel Springer Polska pożegnał się Michał Pol pełniący funkcję dyrektora programowego segmentu sportowego. Pol przeszedł na stanowisko partnera zarządzającego w agencji marketingu sportowego Sport Brokers. Niedawno skończył ostatecznie współpracę z RASP, odchodząc z programu „Misja Futbol”. Od nowego roku będzie współpracował z WP SportoweFakty, a od lutego wspólnie z Mateuszem Borkiem, Krzysztofem Stanowskim i Tomaszem Smokowskim współtworzył Kanał Sportowy na YouTubie.
Z „Przeglądu Sportowego” z odszedł niedawno dziennikarz sportowy Tomasz Włodarczyk, od stycznia będzie pracował w Sport.pl. W ostatnich dniach z „PS” pożegnali się inni dziennikarze piłkarscy: Michał Gutka, Michał Trela i Dominik Piechota.
Według naszych informacji mają dołączyć do redakcji serwisu newonce.sport, który ruszy 21 stycznia.
Według danych ZKDP w październiku 2019 r. średnia sprzedaż ogółem „Przeglądu Sportowego” wynosiła 19 396 egz., o 11,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Jego serwis internetowy w listopadzie zanotował 1,93 mln realnych użytkowników i 16,04 mln odsłon, a sekcja sportowa Onetu – 4,64 mln użytkowników i 68,67 mln odsłon.