Centralny newsroom TVP Info powstaje w miejscu starego studia telewizyjnego, które było niewykorzystane od uruchomienia w listopadzie ub.r. nowego studia emisyjnego. To nowe studio ma powierzchnię 230m. kw. i mieści się w dawnym studiu C, w siedzibie Telewizji Polskiej przy placu Powstańców Warszawy 7 (znajdują się tam redakcje programów informacyjnych i publicystycznych TVP). Studio wybudowano w nieużytkowanych od wielu lat pomieszczeniach produkcyjnych, w których znajdowała się niegdyś zdegradowana hala obróbki taśmy filmowej.
Po otwarciu nowoczesnego studia, pomieszczenia studia poprzedniego były niewykorzystane. – Postanowiliśmy więc urządzić w nich nowoczesny newsroom centralny dla redakcji. Będą pracować w nim reporterzy, wydawcy i kierownicy produkcji TVP Info. Znajdzie się tam także nowy greenbox – największy w telewizyjnej agencji informacyjnej. Będziemy mogli również nadawać programy na żywo wprost z newsroomu – informuje portal Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Otwarcie newsroomu planowane jest wstępnie na drugą połowę stycznia 2020 roku.
To był wyjątkowy rok w TAI! Uruchomiliśmy supernowoczesne studio @WiadomosciTVP Wszystkie programy informacyjne TVP oraz kanał TVP Info zanotowały mocne wzrosty oglądalności. Rok 2020 zapowiada się równie ekscytująco. Już w styczniu uruchomimy nowy centralny newsroom TVP Info pic.twitter.com/lhfIW9WQd3
— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) December 27, 2019
W listopadzie 2018 roku, wraz z nowym studiem w TVP Info zadebiutowała odświeżona oprawa stacji. Natomiast w maju br. „Wiadomości” zaczęły być nadawane z nowego studia. Zainstalowano w nim ścianę ekranów LED o długości 22 metrów, mających łączną rozdzielczość wynoszącą 18 mln pikseli i pokazujących obraz w standardzie 4x4K.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. udział TVP Info w rynku oglądalności wyniósł 3,76 proc., po wzroście rok do roku o 5,09 proc.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
W pierwszych trzech kwartałach br. Telewizja Polska zanotowała 1,8 mld zł przychodów (ich znacząca część to rekompensata abonamentowa z budżetu państwa) i 159,4 mln zł zysku netto.
W spółce na koniec września br. było zatrudnionych 2 824 pracowników na 2 788,13 na etatach, więcej o 80 osób i 75,55 etatów niż przed rokiem.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc., a TVP2 – 8,16 proc.