Rafał Madajczak odchodzi z ASZdziennika i Grupy naTemat

Rafał Madajczak

Po blisko sześciu latach Rafał Madajczak odchodzi z Grupy naTemat. Tym samym żegna się z serwisem satyrycznym ASZdziennik, którego większość udziałów sprzedał wydawcy Grupy naTemat wiosną 2014 roku.

– To było dla mnie sześć kapitalnych lat wśród genialnych ludzi, którzy jeszcze nie raz zadziwią branżę. Ja to już jednak będę podziwiać z innego miejsca – stwierdza Rafał Madajczak. Na razie nie ujawnia, gdzie będzie pracował po odejściu z Grupy naTemat.

– Przez ostatnie sześć lat siedzieliśmy razem biurko w biurko, zrobiliśmy w tym czasie masę świetnych rzeczy. ASZdziennik z twitterowego i wordpressowego konceptu stał się znanym, w pełni samodzielnym serwisem z ponad milionem użytkowników miesięcznie i bardzo zdrową kondycją biznesową. Rafał po prostu, jak to się korporacyjnie mówi, postanowił poszukać kolejnych wyzwań zawodowych, w których szczerze życzę mu powodzenia. W tym czasie zbudował stabilny zespół redakcyjny w ASZdzienniku, który de facto przez ostatni rok pracował samodzielnie i rok do roku wygenerował wzrost unikalnych użytkowników o 25 procent. To pokazuje, że serwis zostaje w dobrych rękach – opisuje Michał Mańkowski, członek zarządu i redaktor naczelny Grupy naTemat.

Madajczak tworzył ASZdziennik.pl od 2011 roku, w Grupie naTemat od 2014 roku

Blog satyryczny ASZdziennik.pl został założony przez Rafała Madajczaka w 2011 roku. Zamieszczane są na nim żartobliwe wpisy o fikcyjnych wydarzeniach odnoszących się do bieżących spraw politycznych, gospodarczych i sportowych. Tag #ASZdziennik zyskał sporą popularność na Twitterze.

Wiosną 2014 roku 80 proc. udziałów spółki ASZ Dziennik przejął Glob360, właściciel Grupy naTemat. Rafał Madajczak pozostał mniejszościowym udziałowcem i prezesem spółki.

Jednocześnie dołączył do zespołu Grupy naTemat, a ASZdziennik.pl został uruchomiony w nowej wersji, jego redakcję powiększono do kilku osób. Madajczak był redaktorem naczelnym witryny, odpowiadał m.in. za realizację w niej natywnych kampanii marketingowych.

W listopadzie ub.r. objął nowo utworzoną funkcję dyrektora kreatywnego oferty naTemat360, a redaktorem prowadzącym ASZdziennik.pl został Łukasz Jadaś.

Przed dołączeniem do Grupy naTemat Rafał Madajczak pracował jako dziennikarz w „Rzeczpospolitej” i „Przekroju”. Ponadto współtworzył serwis satyryczny o polityce Pardon.pl i był scenarzystą „Rozmów w tłoku” emitowanych w programie „Szymon Majewski Show” w TVN.

W ub.r. Glob360, właściciel Grupy naTemat, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 14,4 proc. do 6,18 mln zł oraz 513,3 tys. zł zysku netto. Do firmy oprócz portalu naTemat.pl i ASZdziennik.pl należą serwis gospodarczy INNpoland.pl, serwis dla rodziców MamaDu.pl i uruchomiony w październiku br. serwis dla ojców dadHero.pl.

Sama spółka ASZ Dziennik w ub.r. osiągnęła 766,4 tys. zł wpływów sprzedażowych, po wzroście o 8,1 proc. z 708,6 tys. zł w 2017 roku. Natomiast jej zysk netto zmalał ze 130,1 do 48,8 tys. zł.