Do końca roku Małgorzata Golińska będzie przekazywać obowiązki i wspierać zarządzanie podlegającymi jej serwisami.
– WP Kobieta i WP Parenting są liderami w swoich kategoriach, abcZdrowie wróciło na ścieżkę wzrostu. Zostawiam serwisy w dobrej kondycji, a ponieważ ich zespoły redakcyjne są pracowite, waleczne i kompetentne wierzę, że przed nimi dalsze sukcesy – podkreśla.
Golińska do zespołu Wirtualnej Polski dołączyła we wrześniu ub.r. Poprzednio, od lutego do lipca ub.r., była pełnomocnikiem zarządu Kino Polska TV ds. kanałów naziemnych. Przedtem przez 10 lat pracowała w spółce ZPR Media SA, m.in. jako wiceprezes i dyrektor zarządzający, dyrektor wydawnicza „Super Expressu”, szefowa Polo TV i produkcji rozrywkowych dla wszystkich kanałów Grupy ZPR Media. Pracowała też jako dyrektor zarządzająca „Metropolu” i media group manager w domu mediowym Mindshare Polska.
Obowiązki Golińskiej w Wirtualnej Polsce przejmie Anna Gumkowska. Będzie odpowiadała za rozwój WP abcZdrowie, WP Parenting, WP Turystyka, WP Kuchnia i WP Kobieta. Jednocześnie nadal jako szefowa obszaru kultura i rozrywka będzie odpowiadała m.in. za WP Magazyn, WP Gwiazdy, WP Film i Pudelek.pl.
Gumkowska skupi się na opracowaniu i realizacji strategii wydawniczej, będzie raportowała bezpośrednio do Tomasza Machały, wiceprezesa Wirtualna Polska Media ds. produktu wydawniczego.
– Anna Gumkowska dołączyła do WP niedawno, a ma już wiele sukcesów. Ostatnio wprowadziła nowego Pudelka, teraz pod jej przywództwem integrujemy wszystkie serwisy kobiece WP. Mamy tam kilka wyzwań, do których energia, pasja i kompetencje Ani będą świetnie pasować – wylicza Tomasz Machała. – Jednocześnie chciałbym podziękować Małgosi za jej wielki wkład w budowanie serwisów lifestyle WP – zaznacza. Anna Gumkowska pracuje w Wirtualnej Polsce od stycznia br. Wcześniej przez 11 lat była związana z Agorą, pełniła tam funkcje m.in. szefowej wideo i lifestyle’u oraz dyrektora content marketingu Gazeta.pl. Jest ekspertem IAB Polska oraz członkiem grupy Native Advertising Task Force IAB Europe.
Według badania Gemius/PBI w październiku br. wszystkie serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska miały 21,26 mln realnych użytkowników i 2,95 mld odsłon, a sam portal WP.pl – 17,13 mln użytkowników i 1,9 mld odsłon.
W pierwszych trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 519 mln zł oraz 44,27 mln zł zysku netto (wobec 49,4 mln zł rok wcześniej). Skorygowana strata EBITDA Telewizji WP zmalała o 1,02 mln zł do 5,01 mln zł.