W ramach współpracy Michał Pol będzie co tydzień przygotowywał dla WP SportoweFakty materiały wideo, a także pisał artykuły i komentarze. Nagrania wideo będą realizowane w studiu Wirtualnej Polski, siedzibie agencji Sport Brokers oraz podczas eventów i ważnych wydarzeń sportowych. WP będzie mieć wyłączność na dalszą dystrybucję tych treści.
– Zdaję sobie sprawę, że moje przejście do Wirtualnej Polski to jak transfer z FC Barcelona do Realu Madryt, ale nie jest to przypadek Luisa Figo – rozstajemy się z Onetem w dobrych relacjach. Jestem bardzo wdzięczny za sześć kreatywnych lat. Oferta Tomasza Machały była jednak z gatunku tych „nie do odrzucenia” – komentuje Michał Pol.
– Założenie kanału na YouTube wyzwoliło we mnie olbrzymie pokłady energii, które w mojej dziennikarskiej pracy jeszcze bardziej zbliżyły mnie do kibiców i pasjonatów sportu. Wirtualna Polska doceniła Michała Pola – youtubera i znalazła idealny sposób, żeby tę energię wykorzystać we wspólnych projektach. Zwłaszcza, że czeka nas fantastyczny, sportowy rok – dodaje.
Kanał youtube’owy jest tworzony przez Michała Pola od połowy ub.r. Obecnie ma 116 tys. subskrybentów, a zamieszczonych tam ponad 310 materiałów zanotowało łącznie 17 mln odtworzeń. Pol najczęściej prowadzi wideoczaty.
W połowie listopada redaktorem naczelny WP SportoweFakty został Robert Feluś, wcześniej przez 15 lat związany z „Faktem”, m.in. jako redaktor naczelny. – Cieszymy się z czekającej nas współpracy z tak popularnym dziennikarzem sportowym, który zbudował potężne społeczności wokół swojego konta na Twitterze i kanału na YouTube. Ale przecież nie tylko to się dla nas liczy. Cenię Michała zapał, dobry kontakt ze sportowcami i kibicami, dobrą aurę, którą wytwarza wokół siebie oraz jego wyczucie, co będzie „trendować” w dziennikarstwie sportowym i social mediach – wylicza Feluś.
WP SportoweFakty to najpopularniejszy serwis sportowy w polskim internecie. Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. witryna zanotowała 6,36 mln realnych użytkowników, 191,44 mln odsłon oraz godzinę, 11 minut i 52 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Michał Pol po odejściu z RASP w Sport Brokers
Na początku września br. Michał Pol po sześciu latach pracy rozstał się z Ringier Axel Springer Polska. Najpierw był tam redaktorem naczelnym „Przeglądu Sportowego”, a w połowie 2017 roku objął stanowisko dyrektora zarządzającego segmentem sportowym firmy.
Zaraz po rozstaniu z nią zaczął pracę jako partner zarządzający w agencji marketingu sportowego Sport Brokers związanej Arskom Group. Michał Pol nadal prowadzi w Onecie cotygodniowy program „Misja futbol”, którego stałymi gośćmi są komentatorzy piłkarscy Dariusz Szpakowski, Mateusz Borek i Tomasz Smokowski.
Natomiast przed pracą w RASP przez 20 lat pracował w Agorze – najpierw jako dziennikarz działu sportowego „Gazety Wyborczej”, a przez ostatnie cztery lata jako szef działu wideo w Sport.pl.
Od połowy ub.r. Pol jest ambasadorem marketingowym firmy bukmacherskiej eToto, wcześniej przez rok promował innego bukmachera – Fortunę.
W październiku br. wszystkie serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska miały 21,26 mln realnych użytkowników i 2,95 mld odsłon, a sam portal WP.pl – 17,13 mln użytkowników i 1,9 mld odsłon. W pierwszych trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 519 mln zł oraz 44,27 mln zł zysku netto (wobec 49,4 mln zł rok wcześniej). Skorygowana strata EBITDA Telewizji WP zmalała o 1,02 mln zł do 5,01 mln zł.