Prof. Adam Grzegorczyk zakończył współpracę z Halo.Radiem

Miesięcznie 20 tys. zł ze zbiórki w internecie

Z internetowego Halo.Radio odszedł jeden z prowadzących prof. Adam Grzegorczyk. Jego założyciel Jakub Wątły w rozmowie z nami mówił, że aby medium to mogło sprawnie działać, na działalność rozgłośni powinno miesięcznie wpływać ponad 100 tys. złotych. Obecnie średni przychód ze zbiórki na Patronite.pl to 20 tys. złotych.

O swoim odejściu z radia prof. Adam Grzegorczyk poinformował na Facebooku. Potwierdził to Jakub Wątły, założyciel Halo.Radia oraz prezes Fundacji Obywatelskiej.

– Z przykrością informujemy, że nasz przyjaciel, prof. Adam Grzegorczyk postanowił zakończyć współpracę z #HaloRadiem. Decyzję profesora szanujemy i akceptujemy, licząc jednocześnie, że nadal będziemy mogli korzystać z Jego wiedzy, doświadczenia i przyjaźni. Dziękujemy Profesorze – napisał Wątły.

Sam profesor skomentował ten fakt stwierdzeniem, że Halo.Radio okazało się być „bytem odbiegającym od jego wyobrażeń, a jako współideolog związany emocjonalnie (i rozumowo) z wcześniejszą wizją, nie miał wpływu na jego kształt”.

– Nie chcę podnosić kwestii personalnych. Nie formułuję zarzutów. Chcę Wam tylko przybliżyć, jakie radio kiedyś wymyśliłem. Chciałem, aby radio było zarządzane strategicznie, w oparciu o misję i cele, a nie incydentalnie sterowane, od prawa do lewa, jak wiatr zawieje, albo komuś coś do głowy przyjdzie, jak to się dzieje w wielu stacjach. Żeby to było radio obywatelskie, ale profesjonalnie zarządzane. Aby rozwijało się dzięki zaangażowaniu słuchaczy i dzięki profesjonalnemu marketingowi – tłumaczył słuchaczom Halo.Radia profesor.

Dodał, że chciał, by „decydentem w radiu byli słuchacze, a nie przypadkowi biurokraci, jak to się dzieje w wielu stacjach i aby słuchacze decydowali, na co i w jaki sposób mają być wydawane pieniądze, (…) by radio było finansowo transparentne i żeby nie można było, jak to się dzieje w wielu fundacjach, zarzucić, że ktoś komuś załatwił pracę po znajomości, albo że pieniądze wydano niegospodarnie; by zrzeszało ludzi pasji, po obu stronach mikrofonu; by to radio i osoby prowadzące w nim audycje byli autorytetami; by stawiało sobie za cel integrację bardzo dużej grupy obywateli o wspólnym systemie wartości i podobnym układzie priorytetów”.

– Subiektywnie nie potrafię ocenić, w jakim stopniu Halo.Radio odpowiada mojemu wyobrażeniu, ale na przestrzeni kilku tygodni doszedłem do wniosku, że jednak niewystarczająco. Tym samym przyznaję się do porażki ideowej i to ona sprawiła, że zrezygnowałem z prowadzenia audycji w Halo.Radio. Przepraszam osoby, które zawiodłem. Uwierzcie, nie umiem odnaleźć się w tych realiach – podsumował Grzegorczyk.

Średnio 20 tys. zł miesięcznie z Patronite, zbiórka na wyjazd Wiktora Batera do Rożawy

Halo.Radio rozpoczęło nadawanie 1 października br. o godzinie 7.00. Promuje się hasłem „Pierwsze radio do gadania”. Jego założyciel Kuba Wątły w rozmowie z nami mówił, że na jego działalność powinno miesięcznie wpływać ponad 100 tys. złotych, aby medium to mogło sprawnie działać. Obecnie ze zbiórki na Patronite.pl średnio miesięcznie udaje się zebrać ok. 20 tys. złotych.

Dodatkowo Fundacja Obywatelska organizuje zbiórkę za pośrednictwem serwisu Zrzutka.pl na reporterski wyjazd Wiktora Batera do Rożawy. Początkowo mowa była o kwocie 25 tys. złotych, ale ostatecznie celem ma być 80 tys. złotych. Obecnie – na kilka dni przed końcem akcji – zebrano niecałe 25 tys. złotych.

Na Halo.Radio słuchacze mogą wpłacać także za pośrednictwem przelewów bankowych lub polecenia zapłaty. Rozgłośnia na bieżąco podaje, jaki jest suma zebranych środków – w poniedziałek było to ponad 355 tys. złotych.

Jakub Wątły w lipcu br. po 10 latach rozstał się z Superstacją i 1 października wystartował z nowym, internetowym medium – Halo.Radiem. To połączenie radia internetowego z transmisją video live programów na Facebooku, YouTube i za pośrednictwem strony internetowej oraz aplikacji na androida i iOS.

Z każdej audycji dostępne są także podcasty dla tych, którzy nie mogli wysłuchać jej na żywo. Widzowie i słuchacze mogą brać w nich udział, zadając pytania za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także poprzez dwie linie telefoniczne łączące ich ze studiem Halo.Radia. Natomiast prowadzący rozmawiają z gośćmi oraz na bieżąco odnoszą się do tematów proponowanych także przez internautów. Hasłem medium będzie „Halo.Radio. Medium Obywatelskie – pierwsze radio do gadania”.

Zespół redakcyjny liczy kilkanaście osób – swoje audycje mają m.in. Magdalena Żakowska, Roman Kurkiewicz, Karolina Rogaska, Renata Gluza, Wojciech Krzyżaniak, Tomasz Piątek, Wiktor Bater, Agnieszka Żądło, Natalia Wilk-Sobczak, Magdalena Żakowska czy Piotr Szumlewicz.