Od września br. portal Super Expressu – se.pl (Grupa ZPR Media) wprowadził pięć cyklicznych programów internetowych. Ostatnio pojawiły się kolejne, m.in. „Twarzą w twarz” Tomasza Walczaka oraz „Super Temat” Damiana Ryndaka i Mateusza Dolaka. Nowością będzie też „Towarzyszka Panienka” Moniki Jaruzelskiej. W sumie systematycznie będzie powstawać 13 programów wideo.
Obecnie „Super Express” stawia na poruszanie wielu różnych tematów i publikuje informacje z takich obszarów jak: polityka, sport, showbiznes, biznes, wydarzenia, podróże, historia. Od początku września uruchomił już kilka formatów w portalu se.pl oraz w Eska.pl, na YouTube oraz Facebooku.
– Rosnący popyt na treści informacyjne i rozrywkowe w formie wideo oraz coraz większa atomizacja widowni skłoniła nas do dynamicznego wzrostu produkcji cyklicznych sformatowanych programów wideo. Zadaniem programów jest budowanie wokół siebie społeczności poprzez pobudzanie określonych emocji i zaangażowania – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Ewa Lampart, dyrektor generalna Grupy Super Express i Wydawnictwa Harde.
Pierwszym formatem „Express Biedrzyckiej”
We wrześniu br. na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) ruszył program wideo „Express Biedrzyckiej”, w którym Kamila Biedrzycka rozmawia z politykami o bieżących wydarzeniach. W tygodniu realizowane są trzy odcinki, które nagrywane są w newsroomie dziennika. Publikowane są na SE.pl oraz na profilach portalu na Faceboku i YouTubie, a zapisy rozmów są też umieszczane w „Super Expressie”.
W październiku powstały kolejne programy. W „Politycy od kuchni” dziennikarze Piotr Lekszycki i Kamil Szewczyk odwiedzają polityków w ich domach. Rozmawiają z nimi na bieżące tematy polityczne oraz związane z ich prywatnością – rodziną oraz pasją.
Kolejnym formatem jest „Tańczące z promocjami”, w którym dziennikarki Maria Olczak i Beata Lekszycka omawiają atrakcyjne promocje w dyskontach w danym tygodniu.
W „(Nie) Zapomniani” Maciej Gąsiorowski odwiedza groby znanych osób oraz opowiada o ich życiu, wspomina ich dorobek, przytaczając ciekawostki i anegdoty.
Nowości: „Twarzą w twarz”, „Super Temat” i „Towarzyszka Panienka”
Nowym programem jest także „Twarzą w twarz”, w którym dziennikarz działu opinie Tomasz Walczak będzie dyskutować z autorytetami ze świata kultury, nauki i życia społecznego.
Kolejną propozycją jest „Super Temat”, w którym na zmianę Damian Ryndak i Mateusz Dolak będą odkrywać błędy systemu, instytucji publicznych, analizować ludzkie tragedie i sąsiedzkie konflikty. Program będzie mieć charakter interwencyjny.
Swój format ma także Monika Jaruzelska (córka generała Wojciecha Jaruzelskiego), będzie to „Towarzyszka Panienka”. W wideo gośćmi będą politycy oraz celebryci.
Do tej pory produkowane były już takie programy jak: „Bokserskie grzmoty i anegdoty” Andrzeja Kostyry; „To ja mówię kto jest gwiazdą” Ewy Wąsikowskiej Tomczyńskiej; „Ogarniam Podróże” Marty Radzikowskiej; Historia z Koprem Sławomira Kopra; „Futbologia” Przemysława Ofiary.
W Grupie ZPR Media swoje programy realizuje także Eska.pl, która produkuje „Eska Hit Challenge” oraz „Eska Mashup”.Programy realizowane są przez dział wideo, którego szefem jest Maciej Łuczyński.
Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w minionym miesiącu odwiedziło 8,58 mln internautów, co dało 30,44 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali na stronie 107,71 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 10 minut i 57 sekund – pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
SE.pl jest od sierpnia liderem wśród witryn dzienników ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. W połowie lipca włączono do niego 15 sekcji lojalnych Miasto Eska Info, wcześniej działających w ramach serwisu Eskainfo.pl.
W sierpniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Super Express” (ZPR Media) wyniosła 116 455 egz. Wynik dziennika zwiększył się o 1,24 proc.