„Gazeta Wyborcza” drożeje o 50 groszy

„Wzrost kosztów, niekorzystne trendy reklamowe”

Adam Michnik, redaktor naczelny "Gazety Wyborczej"

Od początku listopada „Gazeta Wyborcza” (Agora) od środy do weekendu będzie droższa o 50 groszy, nie zmieni się natomiast cena jej poniedziałkowych i wtorkowych wydań. – Obecna zmiana wiąże się przede wszystkim z ogólnym wzrostem kosztów dziennika, w tym energii i usług – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca dziennika.

Po podwyżce w środy i czwartki „Gazeta Wyborcza” będzie kosztować 3,99 zł, w piątki – 5,49 zł, a w soboty – 5,99 zł. Nie zmieni się natomiast cena numerów poniedziałkowych (4,99 zł) i wtorkowych (3,99 zł).

– „Gazeta Wyborcza” publikuje unikalne, ekskluzywne treści, pisane przez wybitnych dziennikarzy, tworzone przez fotoreporterów, grafików i ekspertów z różnych dziedzin – od zawsze są one jej wizytówką. Stale rozwija też swoją ofertę dla czytelników, przygotowując dla nich nie tylko coraz grubsze i pełne niezwykłych tekstów wydania, ale też akcje specjalne i wydarzenia – wylicza Jerzy Wójcik, pełniący w „GW” funkcję wydawcy.

– Wymaga to jednak nakładów, szczególnie w obliczu niekorzystnych trendów na rynku reklamy. Obecna zmiana wiąże się przede wszystkim z ogólnym wzrostem kosztów dziennika, w tym energii i usług – dodaje.

Poprzednią podwyżkę „Gazety Wyborczej” wprowadzono w listopadzie ub.r., o 50 groszy w górę poszła cena wszystkich wydań oprócz wtorkowego.

„GW” ze spadkiem sprzedaży i wzrostem w prenumeracie cyfrowej

W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 84 572 egz., o 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej (dane ZKDP).

Natomiast portal Wyborcza.pl we wrześniu zanotował 6,96 mln realnych użytkowników i 64,46 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Z cyfrowej prenumeraty „GW” na koniec czerwca korzystało 193 tys. internautów.

W pierwszej połowie br. wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wyniosły 48,3 mln zł (po wzroście o 8,3 proc. w skali roku), a z reklam w niej – 34,7 mln zł (po spadku o 11,5 proc.).