Jak podano w specyfikacjach przetargowych „przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wybudowanie nowych siedzib Oddziałów Terenowych w Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim w systemie zaprojektuj-buduj według ujednoliconych standardów TVP”.
Według zamówienia budynki mają mieć po około 1,6 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej i trzy kondygnacje. W każdym z nich mają być dwa studia – jedno o powierzchni 131 mkw, drugie – 75 mkw.
Na dachach budynków ma być możliwość urządzenia studia plenerowego.
Oferty w przetargu można składać do 21 listopada. Termin wykonaniu umów wynosi dwa i pół roku.
Telewizja Polska wybuduje halę zdjęciową za ponad 23 mln zł
Publiczny nadawca ogłosił także przetarg na wybudowanie hali zdjęciowej obok głównego budynku TVP przy Woronicza 17. Wartość zamówienia opiewa na minimum 5,5 mln euro (tj. powyżej 23 mln złotych). Wykonawca będzie mieć na budowę 3 lata. – Bez tego obiektu, rola telewizji publicznej będzie sukcesywnie marginalizowana i sprowadzana do pośrednika w emisji kluczowych produkcji charakteryzujących się najwyższą rentownością, oglądalnością i uznaniem widzów – komentuje Jacek Kurski, prezes zarządu TVP.
Przetarg organizowany przez Telewizję Polską dotyczy opracowania dokumentacji projektowanej oraz wybudowania hali zdjęciowej na terenie należącym do Telewizji Polskiej przy Woronicza 17 w Warszawie (znajduje się tam główna siedziba TVP). Aby zrealizować inwestycję, trzeba będzie rozebrać jeden z budynków hal zdjęciowych, magazynowo – garażowy oraz biurowy.
Budowa ma zostać zakończona w ciągu 3 lat od daty rozpoczęcia zlecenia. Oferty można składać do 26 listopada br., jeśli postępowanie zostanie rozstrzygnięte do końca br. to można zakładać, że hala zdjęciowa powstanie na przełomie 2022/2023 roku.
W ramach inwestycji wymagana jest budowa m.in. hali zdjęciowej z częścią socjalną, biurową i techniczną; strefa wejściową – teren utwardzony z podjazdem dla VIP; ścieżkami pieszymi oraz miejscami postojowym; parking podziemny.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.