Wskutek awarii w drukarni „Newsweek” nie trafił w poniedziałek do połowy kiosków w Warszawie

Tomasz Lis

W poniedziałek nowy numer „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) nie był dostępny w prawie połowie punktów sprzedaży w Warszawie. Spowodowała to awaria maszyny w drukarni Quad Graphics Europe.

O problemach z dostępnością „Newsweeka” w Warszawie poinformował na Twitterze redaktor naczelny tygodnika Tomasz Lis. – Bardzo przepraszam czytelników „Newsweeka” w Warszawie. W połowie punktów sprzedaży, „Newsweeka” dziś nie było. Jak usłyszałem powodem była „awaria maszyny drukującej”. Tia – skomentował.

Wskutek awarii „Newsweek” nie trafił w poniedziałek do punktów sprzedaży obsługiwanych przez Ruch i Garmond Press. Ma być w nich dostępny od wtorku.

Tygodnik jest drukowany w zakładzie Quad Graphics Europe w Wyszkowie.

Bardzo przepraszam czytelników Newsweeka w Warszawie. W połowie punktów sprzedaży, Newsweeka dziś nie było. Jak usłyszałem powodem była „awaria maszyny drukującej”. Tia.

— Tomasz Lis (@lis_tomasz) October 14, 2019

Nowe wydanie „Newsweeka” zostało zamknięte dopiero w niedzielę wieczorem, tuż po podaniu pierwszych sondażowych wyników (tzw. exit poll) wyborów parlamentarnych. Te wyniki zamieszczono u góry pierwszej strony, a we wstępniaku skomentował je Tomasz Lis.

Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 68 648 egz., o 19,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast przeciętny nakład tygodnika zmalał w skali roku ze 142 734 do 112 953 egz.

W lipcu 2016 roku Tomasz Lis alarmował, że „Newsweek” i „Gazeta Wyborcza” zaczęły być dużo gorzej eksponowane w sklepach na stacjach państwowej firmy Orlen. – Sygnały od dwóch-trzech miesięcy z całej Polski, tylko ze stacji Orlenu. Sprzedawcy potwierdzają naciski, które się powtarzają. Oczywiście to forma zwalczania pism, które nie podobają się PiS-owi – przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl.