Na okładce nowego numeru „Newsweek Polska” wyliczono 11 afer z okresu rządów PiS, dodając zdjęcia związanych z nim polityków (m.in. premiera Mateusza Morawieckiego, byłej premier Beaty Szydło i prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego), urzędników (byłego szefa KNF Marka Chrzanowskiego i prezesa NBP Adama Glapińskiego) oraz ojca Tadeusza Rydzyka.
Zapowiedziano też, że do wydania zostanie dołączona naklejka „WybieraMy” zachęcająca do udziału w wyborach parlamentarnych 13 października.
Za tydzień wybory. W najnowszym Newsweeku o wyborze, który stoi przed Polakami. pic.twitter.com/WVbZS8Yijw
— Tomasz Lis (@lis_tomasz) October 6, 2019
Okładkę nowego numeru zamieścił w niedzielę na Twitterze Tomasz Lis, redaktor naczelny „Newsweek Polska”. – Za tydzień wybory. W najnowszym „Newsweeku” o wyborze, który stoi przed Polakami – stwierdził.
– Ostatni „Newsweek” przed wyborami: ulotka wyborcza PO – skomentował prof. Stanisław Żerko. – Czyli mobilizowania twardego elektoratu ciąg dalszy – dodał Wojciech Wybranowski z „Do Rzeczy”.
– Profesorze Żerko, jeszcze raz przypomnienie tego, co wie każdy magister – najpierw czytamy, potem recenzujemy – odpowiedział Tomasz Lis. – Redaktorze Lis, jeszcze raz przypomnienie tego, co wie każdy – jak mówimy o okładkach tygodników, to nie recenzujemy tego, co jest w środku – tłumaczył Stanisław Żerko. – Czy od profesora można wymagać odrobiny myśli i wyrafinowania? Po zeszłotygodniowym recenzowaniu przez pana tekstu, którego pan nie czytał, w pana przypadku nie mam żadnych złudzeń – zaznaczył Lis. – Szanowny Panie redaktorze, już tydzień temu tłumaczyłem Panu jak komu dobremu, że komentuję okładki, a nie to, co jest w środku. Pan też kiedyś był na okładce w mundurze hitlerowskim i nieważne było, jaki artykuł w środku temu towarzyszył. To takie trudne do zrozumienia? – spytał Żerko.
Niektórzy dziennikarze zwrócili uwagę, że w grafice promującej naklejkę wyróżniono kolorystycznie słowa „My” i „Wy”. – Gdy po raz 2986. usłyszę: „PiS dzieli Polaków”, spojrzę na naklejkę w najnowszym wydaniu „Newsweeka” – skomentował Przemysław Wenerski z „Alarmu!” TVP1.
O, Newsweek „dzieli Polaków” przy pomocy naklejek:) pic.twitter.com/gM7ZNWecQM
— Marcel Zatoński (@pbzatonski) October 6, 2019
„Sieci” zaczynają wydawać „Gazetką Ścienną”
Z kolei w nowym wydaniu „Sieci” (Fratria) ukaże się dodatek „Gazetka Ścienna”. Dotyczy nadchodzących wyborów, w głównym tytule czytamy: „13 października rozstrzygną się losy Polski. Wszystko, co Polacy, może zostać zabrane”.
Podobne stwierdzenie znalazło się na okładce „Sieci”, razem ze zdjęciem rodziny z Warszawy oraz fotomontażami pokazującymi, jak Grzegorz Schetyna i Małgorzata Kidawa-Błońska trzymają pliki banknotów. – Jak i dlaczego Platforma zabierze 500+, programy społeczne i wszystko, co Polacy Zyskali – stwierdzono w zapowiedzi artykułu Marka Pyzy i Marcina Wikły.
Michał Karnowski, publicysta „Sieci” i członek zarządu Fratrii ds. redakcyjnych, w zapowiedzi nowego numeru wyjaśnił, do czego może służyć „Gazetka Ścienna”. – Jak już wydrukujemy czy wyjmiemy, należy to wywiesić, przypiąć, przykleić taśmą w miejscu państwu dostępnym. Może to być dzielnicowa, gminna, sołecka tablica informacyjna, jakiś przystanek autobusowy, szyba, ściana zaprzyjaźnionego lub własnego sklepu, innego budynku, płot, ogrodzenie, słup, jakiekolwiek inne – oczywiście w każdym przypadku legalne – miejsce – wyliczył.
– W ten sposób, poświęcając zaledwie 10 minut, możemy wspólnie zrobić dużo dobrego i stworzyć ważną, propolską sieć obywatelską – podkreślił.
Karnowski zaznaczył, że „Gazetka Ścienna” będzie wydawana regularnie. – Projekt będzie miał charakter cykliczny, nowe wydania będą się pojawiały regularnie, a osoby zarejestrowane będą o tym każdorazowo informowane, oczywiście także czytelnicy „Sieci” – zapowiedział.
Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż „Newsweek Polska” wynosiła 68 648 egz. (19,7 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Sieci” – 39 255 egz. (po spadku o 7,3 proc. w skali roku).