O tym, że złożyła wypowiedzenie, Estera Flieger poinformowała we wtorek na Twitterze. – Podobno jest życie poza Agorą. Postanowiłam to sprawdzić – napisała. – Na Czerskiej do końca roku. Dziękuję „Wyborczej” za blisko cztery lata. Ale czas na zmiany. Jestem otwarta na nowe wyzwania zawodowe – zaznaczyła.
– Nie mam jeszcze planów. Chciałabym dalej pisać, pozostać w dziennikarstwie – powiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl.
Podobno jest życie poza Agorą. Postanowiłam to sprawdzić. Złożyłam wypowiedzenie. Na Czerskiej do końca roku. Dziękuję „Wyborczej” za blisko cztery lata. Ale czas na zmiany. Jestem otwarta na nowe wyzwania zawodowe.
— Estera Flieger (@estera_flieger) October 1, 2019
Estera Flieger zajmuje się przede wszystkim tematyką historyczną. Pisze do głównego grzbietu „Gazety Wyborczej”, a także jej dodatków „Duży Format” i „Ale Historia” oraz miesięcznika „Książki”.
Ponadto współpracowała z „Newsweek Historia”, „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Guardianem”.
Ukończyła studia na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego, obecnie jest w trakcie studiów doktoranckich.
Flieger to kolejna osoba odchodząca z redakcji „Gazety Wyborczej”. Justyna Suchecka, zajmująca się tematyką edukacji, po 11 latach pracy przechodzi w październiku do TVN24.pl, przy czym dalej będzie współpracować z „GW”. Michał Danielewski, poprzednio wiceszef działu krajowego „GW”, z początkiem października dołączył do redakcji OKO.press, natomiast Zbigniew Pendel został wiceszefem serwisu Polityka.pl (na stanowisku redaktora naczelnego Wyborcza.pl zastąpiła go Aleksandra Sobczak).
Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 78 907 egz., o 9,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Natomiast na koniec czerwca br. z prenumeraty cyfrowej „GW” korzystało 193 tys. użytkowników. W lipcu br. portal Wyborcza.pl miał 7,2 mln realnych użytkowników i 68,38 mln odsłon, a Wyborcza.biz – 955,7 tys. użytkowników i 1,85 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
W pierwszej połowie br. przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły w skali roku o 8,3 proc. do 48,3 mln zł, a ze sprzedaży reklam zmalały o 11,5 proc. do 34,7 mln zł.