Mateusz Borek, dziennikarz sportowy Polsatu był w ostatnim roku najbardziej popularnym w internecie komentatorem zajmującym się piłką nożną – wynika z danych firmy analitycznej Pentagon Research. Szacowana wartość mediowa Borka w ciągu ostatniego roku przekroczyła kwotę 10,9 mln złotych. Na kolejnych miejscach znaleźli się Michał Pol i Przemysław Rudzki.
Obecny raport Pentagon Research dotyczący dziennikarzy sportowych specjalizujących się w segmencie piłki nożnej został wykonany w ramach stałego badania Pentagon Sponsor Track monitorującego wystąpienia marek sponsorów podczas wydarzeń sportowych transmitowanych przez polskie stacje telewizyjne w Polsce.
Na czele Mateusz Borek
Pomiędzy wrześniem 2018 i 2019 r. zdecydowanym liderem najczęściej wspominanym z imienia i nazwiska w polskim internecie wśród dziennikarzy sportowych w segmencie piłki nożnej był komentator Telewizji Polsat Mateusz Borek. Na jego temat powstały dokładnie 3419 publikacje, czyli ponad 9 artykułów dziennie. Ekspozycje imienia i nazwiska dziennikarza przełożyły się na ponad 10 mln zł wartości mediowej artykułów.
Na 2. miejscu znalazł się Michał Pol, do niedawna związany z koncernem RASP, a obecnie partner w Agencji Sport Brokers, o którym wspominano 1494 razy, co dało ponad 5,8 mln zł wartości mediowej artykułów. Podium zamyka Przemysław Rudzki (RASP), za którym znaleźli się jeszcze Michał Kołodziejczyk (Grupa WP.pl) oraz Krzysztof Stanowski (Weszlo.com).
Liderem przegladsportowy.pl
Według raportu Pentagon Research w rankingu serwisów internetowych biorąc pod uwagę wysokość wartości mediowej uzyskanej przez dziennikarzy sportowych w segmencie piłki nożnej 1. miejsce zajął serwis przegladsportowy.pl.
Zdaniem analityków warto zauważyć, że serwis sport.onet.pl, który uplasował się na drugim miejscu ma wynik mniejszy tylko o 61 tys. zł, a posiada 221 mniej publikacji. 3. miejsce zajmuje portal sportowefakty.wp.pl.