Izdebski nie rezygnuje przy tym z kierowania PBC – będzie łączył obie funkcje. Jak podaje w komunikacie zarząd ZKDP, ta zmiana podyktowana jest potrzebą budowania wspólnej strategii wydawców prasy wobec zmieniającego się rynku funkcjonującego w dwóch rzeczywistościach: papierowej i cyfrowej. – Elementem takiego podejścia jest zacieśnienie współpracy dwóch organizacji zajmujących się gromadzeniem i udostępnianiem informacji o rynku prasy – czytamy w komunikacie.
Waldemar Izdebski pracuje w Polskich Badaniach Czytelnictwa od 2009 roku, od 2013 roku jest w spółce prezesem. Wcześniej był szefem agencji Media Express, dyrektorem marketingu w Grupie Wydawniczej Polskapresse, a także w Domu Prasy Regionalnej Mediatak.
W połowie czerwca br. ZKDP wybrał nowy zarząd na dwuletnią kadencję. Prezesem została Renata Krzewska, która na tym stanowisku zastąpiła Jerzego Janczaka.