Paweł Gajewski pełnomocnikiem zarządu TVP ds. wyborów

Michał Adamczyk poprowadzi debatę

Michał Adamczyk

Wicedyrektor TAI Paweł Gajewski został we wtorek pełnomocnikiem zarządu Telewizji Polskiej do spraw wyborów parlamentarnych – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Gospodarzem debaty przedwyborczej będzie prowadzący „Wiadomości” Michał Adamczyk.

Wybory parlamentarne odbędą się 13 października. W myśl rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z lipca 2011 roku, w ciągu dwóch tygodni przed terminem wyborów telewizja publiczna ma obowiązek przeprowadzić debatę z udziałem przedstawicieli komitetów wyborczych, którzy zarejestrowali swoje listy.

Do jej nadzorowania, a także do przygotowania i nadzorowania wieczoru wyborczego, szefostwo TVP wyznaczyło wicedyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Pawła Gajewskiego. Został on pełnomocnikiem zarządu do spraw wyborów, a do jego zadań będzie też należało m.in. czuwanie nad parytetami czasów antenowych dla poszczególnych sztabów wyborczych. Kierownikiem centrum wyborczego TVP została Beata Drobek, producentka pracująca w TVP Info.

Jak udało nam się ustalić, debatę przedwyborczą wyprodukuje agencja kreacji publicystyki, dokumentu i audycji społecznych, a poprowadzi ją Michał Adamczyk. Debata najprawdopodobniej będzie emitowana w TVP1. Z kolei wieczór wyborczy produkować ma Telewizyjna Agencja Informacyjna.

Paweł Gajewski trafił do telewizji publicznej w 2016 roku. Na początku 2018 roku został wicedyrektorem TAI ds. operacyjnych. Jesienią był też pełnomocnikiem zarządu TVP do spraw wyborów samorządowych – nadzorował wówczas m.in. realizację debaty kandydatów na prezydenta Warszawy.

Michał Adamczyk w Telewizji Polskiej pracuje od 2001 roku. Na początku 2016 roku dołączył do grona gospodarzy głównego wydania „Wiadomości”, w połowie 2016 roku zaczął też prowadzić niedzielny program publicystyczny „Bez retuszu” w TVP Info, który w listopadzie ub.r. zastąpiła „Strefa starcia”.

Adamczyk współprowadził też wieczory wyborcze w TVP, a w maju br. był gospodarzem debaty przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. średnia oglądalność minutowa TVP1 wynosiła 534 264 widzów, a udział w rynku oglądalności – 9,4 proc. (3,19 proc. mniej niż rok wcześniej), natomiast TVP2 zanotowała 422 433 osób przeciętnej widowni minutowej i 7,44 proc. udziału (po wzroście o 10,39 proc. w skali roku).