W minioną sobotę i niedzielę TVP współorganizowała i transmitowała drugi Festiwal Muzyki Tanecznej. Odbywał się w kieleckim Amfiteatrze Kadzielnia, a wśród wykonawców pojawili się m.in. Piękni i Młodzi, Zenon Martyniuk, Fun Factory, Limahl i Bayer Full. – W polskiej kulturze brakuje imprezy tanecznej, festiwalu na najwyższym poziomie profesjonalizmu. Widz oczekuje takich emocji, i cieszę się, że my jako nadawca publiczny, po raz drugi możemy już wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom – mówił podczas majowej konferencji prasowej prezes TVP, Jacek Kurski.
We wtorek serwis OKO.press zarzucił publicznej telewizji, że podczas festiwalu doszło do seksualizacji dzieci. Chodzi głównie o teksty piosenek, które padały ze sceny i były transmitowane w TVP2.
– „Mam tatuaż w bardzo ciasnym miejscu”, „myślę o jej arbuzach”, „zróbmy to na parterze”, zachwalanie ananasa, który ma poprawiać smak nasienia, a także „umiesz kręcić pupą” zaśpiewane dziewczynce prosto w twarz. To wszystko można było zobaczyć w sobotę w TVP 2 przed 23:00. Jacek Kurski zaserwował polskim dzieciom ordynarną seksualizację na niespotykaną skalę – zrelacjonowała w tekście Dominika Sitnicka.
Szef działu Zagranica „Gazety Wyborczej” Bartosz Wieliński zapowiedział na Twitterze, że o tym, co znalazło się w transmisjach z festiwalu, poinformuje Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. – Ręce precz od naszych dzieci! Jeszcze dziś składam na TVP skargę w KRRITV w związku z brutalną seksualizacją dzieci w jednym z programów. Skandal! – napisał na Twitterze.
Halo @KurskiPL,
RĘCE PRECZ OD NASZYCH DZIECI!!!
Jeszcze dziś składam na TVP skargę w KRRITV w związku z brutalną seksualizacją dzieci w jednym z programów. Skandal! https://t.co/0mgGOaLnPt
— Bartosz T. Wieliński 🇵🇱💯 (@Bart_Wielinski) August 13, 2019
Telewizja Polska nie chce odnosić się do tych zarzutów.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że nadawany przez TVP2 koncert Festiwal Muzyki Tanecznej w Kielcach w sobotni wieczór miał 2,63 mln widzów (21,12 proc. udziału), co dało programowi pozycję wicelidera w minionym tygodniu.
W pierwszej połowie br. TVP2 zanotowała 552 706 widzów średniej oglądalności minutowej i 8,47 proc. udziału w rynku oglądalności (po wzroście o 0,25 pkt proc. w skali roku).